کد مطلب: ۴۸۷۸۵۵

در یک نشست با حضور ایده دهندگان نخبه دانشگاهی میترا فردوس تاکید کرد: 

ضرورت حمایت از استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نو

ضرورت حمایت از استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نو

در یک نشست با حضور ایده دهندگان نخبه دانشگاهی که میهمان تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها فعال هستند، میترا فردوس تاکید کرد: حمایت از استارت‌آپ و کسب‌وکاری نو ضروری است.

در یک نشست با حضور ایده دهندگان نخبه دانشگاهی که میهمان تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها فعال هستند، میترا فردوس تاکید کرد: حمایت از استارت‌آپ و کسب‌وکاری نو ضروری است.

میترا فردوس به عنوان یکی از حامیان اصلی شرکت‌های نوآفرین به شمار می‌رود. شرکت‌هایی که معمولا بر پایه ایده‌های ریسک‌پذیر بنا شده و شیوه کسب‌وکار آنها یکسان نیست. بازار هدف در حد تئوری و موضوع فعالیت آنها گسترده و می‌توانند در هر حوزه‌ای وارد شوند.

890ol

یک فعال و سرمایه‌گذار حوزه استارت‌آپ ضمن تاکید بر حمایت از کسب‌وکارهای نو گفت: امروزه استارت‌آپ‌ها نقش غیرقابل انکاری در پیشرفت و شکوفایی جوامع ایفا می‌کنند. خلق یک تفکر جدید، اشتغال‌زایی، پیشرفت صنعت، شکل‌گیری مشاغل جدید، کسب درآمد و رشد اقتصاد از طریق فناوری نتیجه حمایت از این پدیده نوظهور است.

میترا فردوس، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه لویولا ماریونت افزود: اگر هدف ما رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و به وجود آوردن مشاغل جدید است، باید به افرادی که طرح‌هایی در این زمینه دارند اعتماد و از ایشان حمایت شود. علی‌رغم این که سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها ریسک‌پذیر است، اما با بررسی و شناسایی مواردی که امکان موفقیت در برگرداندن سرمایه دارند، می‌توان از آنها حمایت کرد.

وی که سابقه سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های مختلف را دارد، ادامه داد: شرکت‌های تازه تاسیس برای سرعت بخشیدن و رسیدن به اهداف خود نیاز به جذب سرمایه دارند. از طرفی سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید بخشی از سهام شرکت‌های نوپا، ضمن شراکت به تحقق اهداف آن‌ها کمک کنند.

فردوس گفت: شیوع بیماری کرونا که صدمه جدی به کسب‌وکارهای سنتی در سراسر جهان وارد کرد و در برخی موارد باعث تعطیلی کامل آنها شد؛ دلیل قانع کننده‌ای برای حمایت از استارت‌آپ‌ها به خصوص در فضای آنلاین بود. به این منظور که رونق کسب‌وکارهای نوپا، نه تنها خود باعث اشتغال‌زایی و کسب درآمد می‌شود بلکه در برخی موارد می‌تواند به کمک کسب‌وکارهای سنتی بیاید و مانع رکود و حتی تعطیلی آنها شود.

چه بسا در شرایط کرونا از طریق سرمایه‌گذاری بر روی تعدادی از همین استارت‌آپ‌هاي كه توسط ایشان انجام شده بود، خدمات متنوعی به مردم ارائه شد. وی که سابقه تحقیقات بین‌المللی بر روی شرکت‌های نوظهور دارد، خاطرنشان کرد: موانع اولیه برای شروع کار استارت‌آپ‌ها، هزینه راه‌اندازی دفتر، تجهیزات، سازوکار تاسیس شرکت از جهت اداری، حقوقی، مالیاتی و … است که ما در جهت حمایت از جوانان فارغ التحصیل رشته‌های مرتبط پرداختیم و موفقیت‌های حاصل از این شراکت‌ها ما را در این مسیر مصمم‌تر کرد.

میترا فردوس در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد زیادی از جوانان مستعد مورد حمایت‌های او در زمینه کمک هزینه‌های تحصیلی، استخدام و شراکت در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید قرار گرفته‌اند و از نگاه او این حرکت ادامه خواهد داشت و از طریق تیم خود در حال شناسایی کسب‌وکارهای نوپا که نیاز به حمایت‌های مالی دارند است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.