کد مطلب: ۱۵۷۲۷۰

گمرک ضوابط و مقررات واردات انواع لاستیک را اعلام کرد

گمرک ضوابط و مقررات واردات انواع لاستیک را اعلام کرد

گمرک ایران با اعلام مقررات واردات انواع لاستیک به کشور تاکید کرد: اخذ مجوز استاندارد جهت واردات انواع لاستیک از طریق گمرکات اجباری است.

واردات انواع لاستیک در فهرست لیست کالاهای مشمول استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و کارشناسان، استاندارد ۳گانه‌ای مبنی بر میزان مصرف سوخت، میزان ترمزگیری در جاده‌های خیس و لغزنده و نویز لاستیک در نظر می‌گیرند که این استاندارد اجرایی برای واردات انواع لاستیک از تمامی گمرکات اجرا می شود و کیفیت تمامی لاستیک‌های وارداتی با در نظر گرفتن تاریخ مصرف در تمامی گمرکات تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و صرفا پس از اخذ مجوز و انجام کنترل‌های کیفی کارشناسان این سازمان و تحت نظارت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به این کالا داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در رابطه با نحوه صدور ثبت سفارش انواع تایر سبک و سنگین، ثبت سفارش برای واردات انواع لاستیک خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت صرفا توسط نمایندگی‌های رسمی ارائه‌کننده خدمات پس از فروش مجاز است.

هم‌اکنون در جداول تعرفه‌ای مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات ردیف تعرفه‌ای انواع لاستیک بر اساس سیستم بین‌المللی طبقه‌بندی کالایی در ردیف ۴۰۱۱ طبقه‌بندی می‌شود که ردیف تعرفه‌ای لاستیک خودروی سواری ۴۰۱۱۱۰۰ و هر حلقه مشمول ۳۲ درصد حقوق ورودی در سال ۱۳۹۶ است. همچنین از انواعی که برای اتوبوس‌ها و اتومبیل‌های باری به کار می‌رود، در ردیف تعرفه‌ای ۴۰۱۱۲۰ طبقه‌بندی می‌شود و مشمول ۲۰ درصد حقوق ورودی به ازای هر حلقه لاستیک است.

️گمرک ایران تاکید می‌کند که در خصوص واردات انواع لاستیک نظارت‌ها و کنترل سازمان ملی استاندارد صرفا در خصوص لاستیک‌هایی اعمال می‌شود که از طریق گمرکات وارد کشور می‌شوند و در خصوص لاستیک‌های ورودی از محل کالاهای ته‌لنجی، ملوانی و بازارچه‌ای و سایر مبادی رسمی یا غیر رسمی به غیر از گمرکات کشور این نظارت‌ها و کنترل‌های کیفی انجام نمی‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.