کد مطلب: ۵۹۸۶۹۲

شورای نگهبان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تایید کرده است

شورای نگهبان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را  تایید کرده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و اخیراً رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه در محل این شورا برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و اخیراً رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کرد. قانون اساسی ما نگاه ویژه به خانواده دارد و اصل دهم حاکی از این نگاه ویژه است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خانواده را واحد بنیادین جامعه دانسته و برنامه‌ریزی‌های کشور را در جهت پاسداری از قداست خانواده و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی الزامی کرده است.

وی افزود: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چندباری مورد بررسی قرار گرفته بود و نظر‌های استدلالی در پایگاه اینترنتی شورا وجود دارد. در مراحل ابتدایی بررسی این طرح، ایراد‌های مفصل و ابهام‌های متعددی داشتیم. در این فرایند حدوداً یک ساله، ابهام‌ها و ایراد‌های شورای نگهبان کم تر و در نهایت برطرف شد. یکی از طرح‌هایی که جلسات کارشناسی متعددی در شورای نگهبان با موافقان و مخالفان داشت و اظهارنظر دو طرف مورد بررسی قرار می‌گرفت، همین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود. در این زمینه به خاطر نمی‌آوریم نهادی درخواست ملاقات داده باشد و شورای نگهبان یا پژوهشکده شورا آن را برای بررسی طرح جوانی جمعیت دعوت نکرده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.