کد مطلب: ۴۸۶۵۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همه طرح‌های پوپولیستی که عملیاتی نشد

همه طرح‌های پوپولیستی که عملیاتی نشد

پس از گذشت چند ماه از شروع به کار مجلس یازدهم، نمایندگان مجلس از طرح‌های گفته‌اند که به نظر نمی‌رسد قابل اجرا شدن باشد، همچنین دریافت خودرو دناپلاس و توزیع 1500 واکسن آنفلوانزا از جمله مهم‌ترین حواشی این مجلس بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار خود طرح‌های مختلفی را با شعار حمایت از اقشار ضعیف مطرح کرده اما هنوز هیچ کدام رنگ اچرایی شدن به خود نگرفته است.

یارانه خرید کالا

جدیدترین طرحی که کلیات آن تصویب شده نیز به موضوع پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی به 60 میلیون نفر از جمعیت کشور برمی‌‌گردد، طرحی که نمایندگان ابتدا با آب‌وتاب فراوانی از آن سخن می‌گفتند و قرار بود تصویب نهایی آن جزو اولویت‌های مجلس باشد.

اما در هفته گذشته که نمایندگان پس از دو هفته حضور در حوزه انتخابیه، جلسات خود را در مجلس آغاز کردند به این موضوع نپرداختند.

مجلس در شرایطی پراخت این یارانه را برای شش ماه تصویب کرده که دولتی‌ها از کسری بودجه شدید می‌گویند، نماینده دولت در مجلس مخالف جدی این طرح است و مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز معتقد است اجرای این طرح ممکن نیست چون پولی وجود ندارد.

به گفته وی، دولت در هزینه‌ها و مصارف حتی چوب‌به‌چوب هم نیست و این طرح هزینه مضاعفی را تحمیل می‌کند.

خودرو رایگان

خبر خودرودار کردن خانواده‌های ضعیف نیز از سوی مجلسی‌ها در محافل خبری پیچید اما به نظر می‌رسد از آتجایی که مبنا درستی نداشت ر نطفه خفه شد.

شهریور ماه امسال، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای خودرودارکردن خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت که در این طرح تامین خودرو برای هر خانوار پنج دهک پایین پیش‌بینی شده است.

طبق گفته سیدعلی موسوی، قرار بود در این طرح برای هر خانوار پنج دهک پایین که جزو خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر هستند یک خودرو در نظر گرفته شود.

ساخت 4 میلیون واحد مسکن

کمیسیون عمران مجلس در صدد تصویب طرح جهش تولید مسکن است که براساس این طرح قرار است ساخت سالانه یک میلیون واحد تحت عنوان «جهش تولید مسکن» تا چهار سال در دستور کار قرار گیرد.

دولت در ساخت 400 هزار واحد مسکن ملی ناتوان است و در یک سال اخیر تنها 11 هزار واحد را تحویل داده، اما مجلس از ساخت یک میلیون واحد در سال می‌گوید.

طی چند ماهی که از آغاز به کار مجلس یازدهم می‌گذرد این طرح‌های در حالی مطرح شده‌اند که حواشی مجلسی‌ها از دریافت خودرو دناپلاس تا ارسال 1500 واکنس آنفلوانزا خبرساز شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای سرگرم کردن و دلخوشی مردم بد نیست

  • ناشناس

    مجلس ها جیب ملت رو نزنن طرح و مصوبه پیشکش

  • ناشناس

    طرح‌های مجلس جدید واقعا خنده دارن

  • ناشناس

    فقط حرف مفت میزنند…

  • ختوقا

    نمایندگان مجلس خیلی زحمت می کشند هر چه بهشون بدن حقشونه،نمونه ای از زحماتشون همین تصویب یک درصد صندو‌ق توسعه ملیه که قرار بود اوایل مهرماه به کمک بازار سرمایه بیادکه هفته گذشته مجدداشایعش تصویب شد.

  • ناشناس

    اولویتهای مجلس :۱.طرح شفافیت آرا ۲.مالیات بر مجموع درآمد به صورت پلکانی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و قطع وابستگی به درآمد نفت ۳.مالیات بر عایدی سرمایه بر سود فروش کالاهای غیر مصرفی مثل مسکن دوم و خودرو دوم و ارز و سکه برای قطع دست دلالان و ساماندهی به بازارها ۴.ساماندهی گمرک جهت قطع ورود کالای غیر ضرور مثل خلال دندان ۵.ساماندهی بخش کشاورزی جهت صادرات برنامه ریزی شده مازاد محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از دور ریز محصولاتی مثل گوجه و سیب و …عودت توسط کشور مقصد

  • ناشناس

    تنها طرحی که تایید شد و اجرایی می شود
    اخذ مالیات بر عایدی مسکن و طلا و ارز است

  • ناشناس

    لغو سربازی اجباری#