کد مطلب: ۱۲۲۷۰۹

عبور اقتصاد ایران از ۱.۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷

عبور اقتصاد ایران از ۱.۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷

صندوق بین المللی پول با معرفی ایران به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۷ از مرز ۱.۵ تریلیون دلار عبور کند.  برآوردهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2016 به 1.459 تریلیون دلار رسیده

صندوق بین المللی پول با معرفی ایران به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۷ از مرز ۱.۵ تریلیون دلار عبور کند.

برآوردهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2016 به 1.459 تریلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 81 میلیارد دلار افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش ایران توانسته است در این سال جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند و در رده بندی بزرگ ترین اقتصادهای دنیا بالاتر از کشورهایی مثل استرالیا، مصر، لهستان، هلند، امارات، نروژ و پرتغال قرار گیرد.

چین در این سال با تولید ناخالص داخلی 21.26 تریلیون دلاری بالاتر از آمریکا و به عنوان بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است. چین از سال 2014 جایگاه آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا را تصاحب کرده است. رئیس جمهور جدید آمریکا در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده است با اتخاذ سیاست های حمایتی از صنایع داخلی آمریکا روند نزولی اقتصاد این کشور را معکوس کند.

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2016 بالغ بر 18.56 تریلیون دلار بوده است و این کشور در رده دوم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته است. هند با اقتصاد 8.72 تریلیون دلاری در رتبه سوم قرار گرفته است. ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، اندونزی، انگلیس و ترکیه نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

تولید ناخالص داخلی ترکیه در این سال 1.669 تریلیون دلار بوده است .

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 نیز 92 میلیارد دلار افزایش یابد و به 1.551 تریلیون دلار برسد. با وجود افزایش تولید ناخالص داخلی ایران جایگاه این کشور در رده بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا تغییری نخواهد کرد و ایران همچنان در رتبه 18 و پایین تر از کشورهایی مثل ترکیه قرار خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.