کد مطلب: ۵۳۸۴۳۱

گلایه نماینده کارگری از عدم تصویب حق مسکن کارگران

گلایه نماینده کارگری از عدم تصویب حق مسکن کارگران

نماینده کارگری شورای‌عالی کار درباره حق مسکن گفت: این رقم برای جامعه کارفرمایی عدد قابل‌توجهی نیست, اما هرچقدر هم کوچک باشد برای کارگران حداقلی‌بگیر رقم بزرگی محسوب می‌شود و انتظار داشتیم با قید فوریت به تصویب می‌رسید که چنین نشد.

محمدرضا تاجیک درباره حق مسکن کارگران گفت: رقم حق مسکن مبلغ بسیار اندک و ناچیز است, تعجب می‌کنیم که هرساله افزایش حق مسکن کارگران این میزان به‌کندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر زمان گذر نمایندگان کارگران به هیات دولت می‌افتد, شاهد تعلل بسیار زیاد هستیم گفت: عدد و رقم در رابطه با حق مسکن کارگران موضوع مهمی نیست که بخواهد به این شکل جامعه کارگری را ناراحت کند.

وی درباره زمان اجرای این مصوبه گفت: طبق مصوبه شورای‌عالی کار، هر زمانی این مصوبه تصویب شود, باید از ابتدای سال لازم الاجرا باشد اما وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد بسیاری از کارگران از این مسئله متضرر می‌شوند، به‌عنوان مثال آن دسته از کارگران که تصمیم به تسویه حساب یا تصمیم به جابه‌جایی کارگاه خود گرفتند، با توجه به اینکه مصوبه حق مسکن از ابتدای سال عملیاتی نشد, هنگام تسویه حساب دچار مشکل شدند.

تاجیک گفت: این رقم برای جامعه کارفرمایی عدد قابل‌توجهی نیست, اما هر چقدر هم کوچک باشد برای کارگران حداقلی‌بگیر رقم بزرگی محسوب می‌شود و انتظار داشتیم با قید فوریت به تصویب می‌رسید. پیش‌بینی می‌شد که در هفته کارگران این مصوبه به تصویب برسد که چنین نشد.

وی گفت: به‌ نظر می‌رسد در جلسه‌ای که نماینده اقتصاد و صنعت حضور دارد باید این مصوبه تصویب می‌شد, به‌احتمال زیاد وزیر کار پیگیری لازم را انجام نداده است. بسیاری از کارفرمایان از این تعلل دولت سوء استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: درخواست ما از دولت این است که در این روزهای سخت کرونایی که جامعه کارگری متحمل سختی‌های بسیاری شده‌اند این مسئله را به این خانواده‌ها به‌صورت مضاعف تحمیل نکنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.