کد مطلب: ۳۶۰۱۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «بزاگرس» را بشناسید

عرضه اولیه «بزاگرس» را بشناسید

شرکت توليد برق زاگرس کوثر که سازمان اقتصادی کوثر سهام‌دار اصلی آن بوده، با سرمایه 300 میلیارد تومان، یکشنبه، 26 اسفند ماه سال جاری آماده عرضه پنج درصد از سرمایه‌اش است. حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد 1000 سهم در دامنه قیمتی 1400 تا 1500 تومان و به همین این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز نیز 150 هزار تومان خواهد بود.

روزهای پایانی سال 1397 برای فعال بازار سرمایه جذاب‌تر شده، به این دلیل که در بازار سهام، عرضه اولیه سهام شرکت‌های زیادی در دست اقدام است.

یکی از شرکت‌هایی که در روزهای پایانی سال جاری اقدام به عرضه اولیه سهام شرکت خود کرده، شرکت مديريت توليد برق زاگرس کوثر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیروگاه زاگرس کوثر در سال ۱۳۸۹ برای تامین برق شبکه سراسری، در منطقه غرب کشور توسط توانیر تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

فعالیت توليد برق زاگرس کوثر

موضوع فعالیت شرکت توليد برق زاگرس کوثر عبارت است از: تولید و فروش انرژی برق به اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و یا خارج از کشور، انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی برق، خرید سوخت مورد نیاز، خرید و فروش کالا، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد مصرفی از داخل یا خارج از کشور، پیش‌فروش انرژی برق، سرمایه‌گذاری و مشارکت در سهام شرکت‌های بهره‌برداری و نگهداری از کلیه واحدها و تاسیسات نیروگاه‌ها و مواردی از این دست.

سهام‌دار اصلی شرکت توليد برق زاگرس کوثر ، سازمان اقتصادی کوثر بوده که بیش از 99 درصد شرکت را در اختیار دارد.

شرکت برق زاگرس

عرضه اولیه بزاگرس در بورس

شرکت توليد برق زاگرس کوثر با سرمایه 300 میلیارد تومان در بخش عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شده و آماده عرضه اولیه پنج درصد از سرمایه‌اش در 26 اسفند ماه سال جاری است.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد ماهانه از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه را بر روی کدال منتشر کرده است.

عرضه اولیه بزاگرس

آخرین وضعیت بزاگرس

بر اساس صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، شرکت توليد برق زاگرس کوثر دارای 1.2 هزار میلیارد تومان دارایی و 822 میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت طی ۹ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری بیش از 47 میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده و سود انباشته این شرکت به حدود 45 میلیارد تومان رسیده است.

صورت‌های مالی شرکت تولید برق زاگرس کوثر

همچنین سود خالص هر سهام در پایان دوره ۹ماهه از سال مالی این شرکت 157 ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 17.8 درصد کاهش داشته است.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد 1000 سهم در دامنه قیمتی 1400 تا 1500 ریال خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز 150 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرش

    سلام. ممنون. ن.شتید دامنه قیمت 1400 الی 1500 تومان!
    لطفا اصلاح کنید. البته در نامه اصلی بورس، مورد صحیح ذکر شده که قرار دادید.
    ممنون

    • فریبا تاجدینی

      اصلاح شد. ممنون از دقت و توجه شما دوست گرامی