کد مطلب: ۴۸۴۷۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه جدید در بورس چه داریم؟ / یک «شستا»یی دیگر در راه است

عرضه اولیه جدید در بورس چه داریم؟ / یک «شستا»یی دیگر در راه است

آخرین بار که یک شرکت در بازار دوم فرابورس درج نماد شد تا در نوبت عرضه اولیه‌های جدید بازار سهام قرار بگیرد، صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا بود که ۱۶ مهر ماه ۹۹ درج نماد شد. اما آیا عرضه اولیه جدید بورس این نماد است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، عرضه اولیه بعدی در بازار سهام عرضه اولیه کدام نماد است؟ آخرین بار خبر از عرضه اولیه کدام نماد منتشر شده است؟

آخرین بار که یک شرکت در بازار دوم فرابورس درج نماد شد تا در نوبت عرضه اولیه‌های جدید بازار سهام قرار بگیرد، صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا بود که ۱۶ مهر ماه ۹۹ درج نماد شد. با این حال به نظر می‌رسد پیش از عرضه اولیه این نماد، چند نماد دیگر نیز در صف عرضه اولیه قرار دارند.

علی ابراهیمی، مدیر دپارتمان بازار سرمایه گروه صنعتی گلرنگ اخیرا گفته است: تمامی موارد برای عرضه اولیه غکورش فراهم است و منتظر موافقت شرکت بورس تهران هستیم.

از سوی دیگر، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از زیرمجموعه‌های غیرمستقیم بانک پارسیان با پذیرش و درج نماد اپال در صف عرضه اولیه و ورود به بازار سهام قرار گرفت.

این اخبار درحالیست که پیش از این نیز تجارت‌نیوز لیستی از عرضه اولیه‌های در انتظار را منتشر کرده بود.

استقلال و پرسپولیس، پتروشیمی‌های الوند و بوعلی، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، شرکت اوپال پارسیان سنگان، شرکت چوب خرز کاسپین، فروشگاه شهروند و روزنامه همشهری از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی پاییز امسال خواهند بود. با این حال طبق آخرین اخبار به نظر می‌رسد از میان این لیست عرضه اولیه غکورش از همه نزدیکتر باشد.

از سوی دیگر طبق آخرین اطلاعات بزرگترین عرضه اولیه امسال یعنی ستاره خلیج فارس احتمالا در زمستان امسال انجام خواهد شد.

آخرین اخبار از عرضه اولیه را در صفحه اختصاصی عرضه اولیه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت گفت از بورس حمایت میکنیم درست گفتن و حمایت کردن فقط ما منظورشون رو اشتباه فهمیدیم منظورشون این بود که به شرکت های زیانده دولتی ، صنعت برق ورشکسته و بنیادهای دولتی بورس کمک میکنیم مردم رو میاریم سهاماتون رو بهشون بندازید پول بگیرید ما اشتباه برداشت کردیم فکر کردیم قراره از پول سهامدار خرد حمایت بشه

  • ناشناس

    سال ۹۷ یا ۹۸ اصلا اینطور نبود و تمام عرضه اولیه ها حداقل ۲۰۰ درصد سود می دادند.

  • ناشناس

    واقعا

  • ناشناس

    باسلام
    خدمتتون عرض کنم، وقتی در شبکه خبری سراسری شبکه دو اعلام می‌کنند از مدیران و یا کارکنان بورس در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت های بزرگ دیگر، عضو اصلی هیئت مدیره هستند و حقوق و پاداش و مزایا دریافت می‌کنند، درصورتی که باید ناظر و بازرس باشند، بنظر شما این بورس می‌تواند طبق قانون و مقررات رفتار کند، هرگز، این موضع را هر ایرانی پخش کند تا مردم بفهمند در بورس چه خبر است

  • ف

    ??چقد تکراری کو عرضه آخه

  • ناشناس

    همه تازه واردهای بورس یعنی اونایی که هر روز تو تعطیلات و قرنطینه کرونا 200 نفر 200 نفر جلوی دفاتر پیشخوان دولت صف کشیده بودن و از عید به اینور اومدن تو بورس با کلی ضرر و خسارت و دود شدن سرمایه شون، از بورس رفتن بیرون. لذا کل سهام قابل عرضه در عرضه اولیه دیگه به همه میرسه. منتها یک مشکلی هست و اونم اینه که بعد از یک هفته نماد شروع میکنه به قرمز شدن. دیگه بعید می دونم کسی عرضه اولیه بخره. البته من خودم میخرم. چون دیدگاه من نسبت به بورس حداقل یک ساله هست.
    ادمین محترم تجارت نیوز لطفاً این پیام «دیدگاهتان را خیلی سریع می نویسید آرام تر» رو بردارید. چیه آخه؟؟ خوب من دستم تنده و سریع تایپ می کنم. بعدش اینکه اینقدر دیر کامنت ها رو می ذارید که دیگه خبر میره انتهای بقیه اخبار.

  • ناشناس

    تمام عرضه اولیه ها رسیده به پایه انوقت از عرضه اولیه می گویندراستی چه رویی دارند

  • امیر

    چند روز حقوقی شتران کاری غیر از پر کردن پایانی در منفی نداره و آتش انداخته به سهام مردم انوقت در چنین بورسی که یک نماد دولتی تیشه به ریشه سرمایه های خرد نداره می شه اعتماد کرد . و ازش عرضه اولیه خرید. بیشتر سرمایه ناچیزم پودر شد رفت مثلا خواستم حف ارزش پول بکنم .سود پیش کش.اگه پهن خریده بودم الان دو برابر سود می کرد

  • کامیاب اریا

    زمان عرض اولیه سیتا همه سر و دست میشکستن برا خرید واقعا چرا؟ الان رسیده به قیمت زمان عرضه اش تو تیر باخیال راحت بدون هیچ محدودیتی بخر واقعا مسخرس ۵ماه پولت بخابه هیچ سودی هم بهت نرسه یعنی اگر یه فرغون میخریدم ۳۰۰هزار الان میفروختم ۱میلیون تومن بدون هیچ اضطرابی سودبیشتر داشتم
    سرمایه گذاری مطمن با خرید فرغون

  • رضا

    نماد تو خالی میفروشن به مردم فقط یک اسم میفروشن و میگن عیب نداره مردم بین خودشون رد و بدل میکنن این اسمو… نقدینگی موجود نصف بازار رو هم جوابگو نیست … در این شرایط هر نوع عرضه اولیه ای خیانت به سهامداران است.