کد مطلب: ۷۴۶۳۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

این هفته کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟

این هفته کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟

این هفته بورس کالا پر رونق‌تر از هفته‌های گذشته خواهد بود. این هفته کدام خودورها در بورس کالا عرضه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند ماهی است که عرضه خودور در بورس کالا آغاز شده و در ادامه این عرضه‌ها، بورس کالا در سومین هفته دی‌ماه میزبان عرضه خودور‌های جدید خواهد بود.

بر همین اساس روز یکشنبه ۱۸ دی، ۴۰۰۰ دستگاه تارا دستی، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی، ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۰۰ دستگاه شاهین روی تابلوی معاملات می‌رود. همچنین روز سه‌شنبه نیز بورس کالا میزبان ۵۰۰ دستگاه کارا دو کابین است و چهارشنبه ۲۱ دی نیز ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره روی تابلوی معاملات می‌رود.

قیمت پایه پژو ۲۰۷ دستی ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان و تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته شده است. سایپا نیز شاهین را با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان عرضه می‌کند. کارا دو کابین از سوی بهمن موتور با قیمت ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۷ نفره با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.

عرضه خودرو در بورس کالا

قیمت‌های ذکر شده در جدول، قیمت پایه است و خوردوهای پرطرفدار با توجه به تقاضا می‌توانند قیمت بیشتری داشته باشند.

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

بعد از باز کردن حساب، افراد متقاضی حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سجام نامیده می‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است.

در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری باعث میشود که فرد راحتر به معاملات در بورس کالا بپردازد. در نتیجه بعد از اینکه فرد در سایت سجام ثبت نام کرد باید در کارگزاری ثبت نام کند و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا شود.

در گام سوم خرید خودرو در بورس کالا، فرد متقاضای باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود.

بعد از دریافت کد سجام در گام سوم، فرد متقاضی خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند. نکته مهم این است که این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق دارد و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

اعلامیه هر عرضه با توجه به صحبت های انجام شده از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام می‌شود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کند.

بعد از اینکه متقاضی خرید خودرو در بورس کالا، مبلغ پایه خودرو مورد نظر را در حساب وکالتی خود شارژ کرد، باید در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کند. این ثبت درخواست سریعا به بخش معاملات کالای کارگزاری ارسال می‌شود و خودرو مورد نظر در صورت عرضه کافی خریداری می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.