کد مطلب: ۳۵۷۰۰۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون برنامه مجلس :

لطمه عرضه ذخایر ارزی به بازار قابل جبران نیست / دلار بیشتر از ۱۲ هزار تومان نخواهد شد

لطمه عرضه ذخایر ارزی به بازار قابل جبران نیست / دلار بیشتر از 12 هزار تومان نخواهد شد

محسن بیگلری با اشاره به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد بین 11 تا 12 هزار تومان نوسان خواهد داشت، گفت: اگر دولت برای کاهش قیمت دلار در بازار آزاد اقدام به عرضه ذخایر ارزی بانک مرکزی کرده باشد، بدون‌شک این عملکرد به اقتصاد کشور لطمه قابل توجهی خواهد زد و به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، از نظر بسیاری از فعالان بازار ارز، افزایش عرضه ارز در بازار مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت دلار است، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تزریق ذخایر ارزی بانک مرکزی در بازار عملکرد درست و کارشناسانه‌ای است؟

محسن بیگلری، عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بعید می‌دانم که بانک مرکزی ذخایر ارزی کشور را وارد بازار کرده باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت برای کاهش قیمت دلار در بازار آزاد اقدام به عرضه ذخایر ارزی بانک مرکزی کرده باشد، بدون‌شک این عملکرد به اقتصاد کشور لطمه قابل توجهی خواهد زد و به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: پرواضح است زمانی که رئیس کل بانک مرکزی وعده کاهش قیمت دلار را به مردم می‌دهد، جو روانی در بازار ایجاد شده و حجم عرضه نسبت به حجم تقاضا پیشی می‌گیرد و این موضوع باعث کاهش قیمت دلار در بازار آزاد خواهد شد.

بیگلری تاکید کرد: ریسک سرمایه‌گذاری در دلار بسیار زیاد است و به مردم هشدار می‌دهم که به هیچ عنوان نقدینگی خود را در جهت سرمایه‌گذاری وارد این بازار نکنند، زیرا با این کار اقتصاد را نابود خواهند کرد. ضرورت دارد که حجم تقاضا برای دلار در بازار بسیار کاهش پیدا کند تا قیمت دلار در بازار روند نزولی به خود گیرد تا دیگر دلالان و اخلالگران بازار ارز نتوانند سودهای میلیاردی به جیب زنند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنم که قیمت دلار در بازار آزاد بین 11 تا 12 هزار تومان نوسان خواهد داشت و از این میزان نیز بیشتر نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.