کد مطلب: ۳۵۵۵۴۹

کارنامه بازار سرمایه در روز هفتم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

عقبگرد بورس پس از استعفای ظریف

عقبگرد بورس پس از استعفای ظریف

بازار سهام، امروز تحت تاثیر خبر استعفای محمدجواد ظریف قرار گرفت و پس از رشدهای متوالی از ابتدای هفته با کاهش بیش دو هزار واحدی، شاخص کل به کانال 164 هزار واحدی سقوط کرد.

با شوک استعفای محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشور، بازار سهام در جریان معاملات امروز با کاهش بیش دو هزار واحدی شاخص کل مواجه شد.

شاخص کل بورس پس از رشدهای متوالی از ابتدای هفته، در جریان معاملات امروز، با کاهش 2082 واحدی معادل 1.2 واحد درصد، کانال ۱۶۶ هزار واحدی را از دست داده و در سطح 164 هزار و 711 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، هفتم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 158 هزار معامله به ارزش 548 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 630 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های فلرات اساسی و بانکی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه فلرات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 65 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

افت بورس پس از استعفای ظریف

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه قند و شکر و سایر معادن و زیان‌ده‌ترین آن‌ها وسایل ارتباطی بودند.

افت بورس پس از استعفای ظریف

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای پترول، دعبید و فایراو بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شپنا، فولاد و شتران بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 9.5 میلیارد تومان متعلق به نماد پترول و بیشترین عرضه نیز با 3.2 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

افت بورس پس از استعفای ظریف

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با افت 3.2 واحدی در سطح دو هزار و 68 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس و کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

بازار سهام، امروز تحت تاثیر خبر استعفای محمد جواد ظریف قرار گرفت و با منفی کار خود را آغاز کرد.

گروه بانکی که در ساعات اولیه شروع بازار در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفته بود در ساعات پایانی بازار با افزایش تقاضاها در اکثر گروه‌ها مواجه شد.

در بازار منفی امروز، گروه‌های قندی‌ و غذایی‌ و برخی تک‌سهم‌ها از گروه بیمه و انبوه‌سازی در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

معاملات اکثر نمادهای گروه پالایشی در بازار امروز، در دامنه منفی ظاهر شد بود و با افت قیمت نفت، امروز را همانند دیروز سپری کرد.

در گروه ماشین‌آلات، معاملات بر خلاف کلیت بازار، مثبت دنبال شد که در میان آن‌ها نمادهای بکاب و بموتو مورد توجه سهام‌داران بوده و سایر نمادهای گروه نیز با افزایش نسبی تقاضا همراه شدند.

گروه سیمانی‌ها نیز که روزهای پر رونقی را گذرانده بودند در بازار امروز از توجهات دور ماندند و همانند چند روز اخیر به دور از توجهات با معاملاتی کم‌حجم و بی‌رمق، نوساناتی منفی را دنبال کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.