کد مطلب: ۵۲۴۵۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۲ سیگنال مهم برای بازار طلا / علت گرانی طلا و سکه چیست؟

۲ سیگنال مهم برای بازار طلا / علت گرانی طلا و سکه چیست؟

کاهش قیمت جهانی طلا در آغاز هفته جدید میلادی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی، دو سیگنال مهم برای بازار طلا است که به نظر می‌رسد بازار طلا از دومی بیشتر تبعیت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش قیمت جهانی طلا در آغاز هفته جدید میلادی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی، دو سیگنال مهم برای بازار طلا است که به نظر می‌رسد بازار طلا از دومی بیشتر تبعیت می‌کند.

قیمت جهانی طلا امروز صبح ۱۷۲۷ دلار در هر اونس رسید که نسبت به آخرین قیمت ارزان شده است. پیش از این، این نرخ ۱۷۳۲ دلار بود.

اما درباره ارز قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است.

صبح روز یک‌شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار ۳۵۰ تومان گزارش شد، درحالی که روز شنبه معاملات بازار با نرخ ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان پایان یافته بود. در ساعات بعدی نیز این روند رشد قیمت ادامه یافت.

روز گذشته در صرافی ملی هم قیمت دلار برای فروش، ۲۴۸۶۶ تومان اعلام شده بود که ۱۱۳ تومان گران شده بود و حالا امروز صرافی ملی این قیمت را ۲۵۲۲۹ تومان اعلام کرده است. با این ارقام می‌توان گفت نرخ دلار صرافی ملی یک روزه ۱٫۵ درصد گران شده است.

درباره رشد قیمت ارز گزارش «علت افزایش قیمت دلار چیست؟» را بخوانید.

در همین حال قیمت طلا نیز در ایام نوروز روندی صعودی به خود گرفته است.

یکشنبه هشتم فروردین ماه قیمت طلا هر گرم به یک میلیون و ۹۵ هزار تومان افزایش یافت. این نوسان قیمت در انواع سکه نیز قابل مشاهده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است. به نظر می‌رسد احتمالا فردا نیز این روند صعودی با توجه به گرانی دلار ادامه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ کدام نیست .چون بلافاصله بعد از امضای قراردادبا چین بجای اینکه ارزان شود ،سیر صعودی گرفت .
    کاسبان تحریم دست بکار شدند!

  • بختیاری

    خودتون مسخره هستین قیمت ارز دست دولت است من خودم رنگکارم

  • ناشناس

    بزارید بره بالا ببینیم تهش چی میشه، عمرا کسی پولی براش مونده باشه که بخواد طلا و دلار بخره خخخخخخخخ

  • ناشناس

    “طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان”
    داداش این قیمت از عالی هم عالی تره!!! فقط بگو کجا می فروشن…

  • علی

    مگه مجبورید دروغ بگید ؟بانک مرکزی بدون بدون پشتوانه پول چاپ میکنه اونوقت این آقا نشسته اونجا میگه در سال ۱۴۰۰ ثبات قیمت طلا خواهیم داشت!تورم شدیدی در پیش هست .اینا بجز دروغ و اختلاس هیچی بلد نیستند.