کد مطلب: ۵۱۶۷۷۲

قبادی:

علت گرانی میوه اعلام شد

علت گرانی میوه اعلام شد

دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت میوه به دلیل خرید‌های تنظیم بازاری را شایعه دانست و گفت: افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی رونق صادرات میوه و گرانی آن است، همچنین تاخیر در حمل به دلیل بارش‌های اخیر و سرمازدگی برخی میوه‌ها در استان‌های فارس و کرمان از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبادی قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار علت گرانی این روز‌های میوه را صادرات خواند و افزود: میزان صادرات میوه این روز‌ها در مقایسه با سنوات گذشته، افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی رونق صادرات میوه است، گفت: تاخیر در حمل به دلیل بارش‌های اخیر و همچنین سرمازدگی برخی میوه‌ها در استان‌های فارس و کرمان از دیگر دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.

معاون بازرگانی داخلی وزرات صمت با اشاره به اینکه میوه‌های تنظیم بازاری از اواسط اسفند عرضه می‌شوند، افزود: این اقدام تا حدودی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند.

قبادی همچنین افزایش قیمت میوه به دلیل خرید‌های تنظیم بازاری را شایعه خواند و گفت: خرید‌های تنظیم بازاری سیب و پرتقال حدود ۲ ماه قبل انجام شده و ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد.

وی همچنین افزود: میزان ذخیره‌سازی سیب و پرتقال حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن است که به نسبت یک میلیون تن سیب و پرتقال تولیدی کشور قابل مقایسه نیست.

وی با تاکید مجدد بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌های اخیرمیوه، صاردات آن‌ها است، افزود: میوه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و حاکمیت نمی‌تواند خیلی در بحث قیمت‌گذاری دخالت کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همیشه بهانه ای برای گرانی هست البته کشورهای همسایه واجب تر هستند برق آب گاز خاک ماله اونا هست ما فقط رو داریم شب عید شد میوه گران روغن موجود نیست برنج گران شد بدتر از همه موج 6789 کرونا هم اومد چون ما مردم بیشتر از این لیاقت نداریم راستی انتخابات بعد یادمون نره

  • ناشناس

    علت تمان گرانی ها دولت و مجلس هستن.هر دو قوه مقصر هستن