کد مطلب: ۴۴۰۸۵۴

بدترین عملکرد اقتصادی انگلستان در دو سال اخیر به ثبت رسید

بدترین عملکرد اقتصادی انگلستان در دو سال اخیر به ثبت رسید

با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده توسط کرونا، بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را بار دیگر کاهش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ اروپا به ۱.۱ درصد رسید که ۰.۲ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی و کمترین نرخ رشد فصلی دو سال اخیر این کشور محسوب می‌شود.

برای مجموع سال ۲۰۱۹ نیز رشد اقتصادی انگلیس ۱.۴ درصد اندازه گیری شد که ۰.۱ درصد بیشتر از رشد سال ۲۰۱۸ و ۰.۵ درصد کمتر از رشد سال ۲۰۱۷ بوده است.

اکنون اندرو بیلی، رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس کار بسیار دشواری در خصوص تنظیم سیاست های پولی خواهد داشت و وی باید بین پایین نگه داشتن نرخ بهره و اتخاذ سیاست انبساطی برای کمک به تحقق وعده‌های دولت در حوزه رشد دست به انتخاب بزند. وی پیش‌تر در جمع اعضای کمیته پولی بانک مرکزی گفته بود: باید یک شروع جدید برای اقتصاد انگلیس رقم بخورد هر چند که ابرهای تیره برگزیت هنوز بر روی فعالیت های اقتصادی و تجاری سایه انداخته است.

موسسه " رزولوشن فاندیشن" نیز با نگران کننده خواندن شرایط موجود، هشدار داده است که باقی ماندن رشد در سطح بسیار ضعیف می‌تواند دستاوردهای دولت در حوزه بازار کار را بر باد دهد. تورستن بیل، رئیس این موسسه گفت: سال ۲۰۱۹ سال بدی برای اقتصاد بود و به نظر می رسد تنها کمی تا یک رکود فاصله داریم.

با تحقق رسمی برگزیت در سی و یکم ژانویه، انگلیس نخستین کشوری تبدیل شد که اتحادیه اروپا را ترک می کند. اکنون لندن چهار ماه برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا وقت دارد اما مقامات دولت بوریس جانسون، تاکید کرده اند که این اتحادیه اروپا است که باید شرایط انگلیس را بپذیرد نه آن‌که انگلیس شرایط اتحادیه اروپا را قبول کند.

انتظار می‌رود با تداوم روند کنونی، انگلیس به زودی جایگاه خود به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را به هند واگذار کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.