خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۴۵۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه خروج سپرده از یک بانک زیان‌ده / این بانک ۱۰ برابر سودی که می‌گیرد سود می‌دهد

ادامه خروج سپرده از یک بانک زیان‌ده / این بانک 10 برابر سودی که می‌گیرد سود می‌دهد

بانک دی طی 11 ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با بیش از چهار هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی به سپرده‌ها و سود دریافتی از وام‌ها مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه 365 میلیارد تومانی این بانک است.

بانک دی تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک دی که با نماد بورسی «دی» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد بهمن ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک دی طی این دوره 571 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل حدود 20.7 درصد افزایش داشته است. با تسویه 482 میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان بهمن ماه امسال به بیش از 9.7 هزار میلیارد تومان رسید.

بانک دی تنها 37 درصد سپرده‌های خود را به صورت وام پرداخت کرده در حالی که این نسبت در بانک‌های دیگر به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

همچنین بانک دی در بهمن ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد، شاهد خروج سپرده بوده است.

933

طی دوره مذکور بانک دی در حالی که موفق شده 22.9 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 23.2 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع با خروج 281 میلیارد تومان سپرده‌ طی یک‌ماه، مانده سپرده‌های بانک دی در پایان بهمن ماه امسال به 25.8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک دی در بهمن ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود 430 میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک دی در بهمن ماه امسال حدود 473 میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر یک دهم این میزان را از محل وام‌های اعطایی معادل 43 میلیارد تومان کسب کرده است.

بانک دی طی 11 ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با بیش از چهار هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی به سپرده‌ها و سود دریافتی از وام‌ها مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه 365 میلیارد تومانی این بانک است.

بر اساس گزارش عملکرد 9 ماهه ابتدایی امسال بانک دی، این بانک در پایان آذر ماه امسال زیان انباشته‌ای معادل 11.9 هزار میلیارد تومان را ثبت کرده که حدود 20 برابر سرمایه‌اش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.