خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۰۵۵۲

عملکرد بورس در ۹۹/۰۲/۲۸

افت شاخص بورس کمتر شد / سیگنال‌هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

افت شاخص بورس کمتر شد / سیگنال‌هایی برای بهبود بازار در آینده نزدیک

اگرچه روند نزولی شاخص بورس امروز هم ادامه‌دار شد اما طی معاملات امروز اندکی از سرعت ریزش آن کاسته شد و به حدود نصف ریزش‌ها در روز گذشته رسید و برخی سهامداران را به آینده مثبت بازار امیدوار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در دومین روز از معاملات هفته نیز با ریزش ۱۹ هزار و ۱۴ واحدی همراه شد اما اندکی از سرعت و شدت ریزش آن در معاملات امروز کاسته شد و با بازدهی منفی ۱٫۹۳ درصدی روی سطح ۹۶۸ هزار و ۴۶۰ واحد متوقف شد.

میزان ریزش شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز به حدود نصف روز گذشته رسید و به این ترتیب با سه هزار و ۴۸۱ واحد افت برابر با ۱٫۱۲ درصد به زیر ۳۰۷ هزار واحد سرازیر شد.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی نیز در واکنش به ریزش‌های اخیر شاخص خاطر نشان کرده است که بازار همیشه رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می‌کند.

وی وجود نوسان را جزو ذات بازار سرمایه دانست و روند اصلاحی شاخص را پس از رشد تند اخیر آن امری طبیعی عنوان کرد، لذا از سهامداران خواست از رفتار هیجانی پرهیز کرده و با کوچکترین نوسانی از بازار خارج نشوند.

در معاملات امروز بازار نیز سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین نقش را بر نوسانات شاخص به جای گذاشته و گرو‌ه‌های خودرو، شیمیایی و فراورده‌های نفتی نیز موفق شدند جز صنایع برتر بازار امروز باشند.

یکی از کارشناس بازار سرمایه نیز درخصوص روند منفی بازار به ایرنا گفته است: شاخص بورس بعد از رشدهای پرشتابی که از ابتدای سال تجربه کرد، اکنون وارد فاز اصلاحی بسیار شدیدی شده و پیش‌بینی می‌شود که بازار از فردا دوباره به مسیر صعودی خود بازگردد.

همچنین در نظرسنجی اخیر تجارت‌نیوز نیز نیمی از کارشناسان روند مثبت شاخص را پیش‌بینی کرده بودند.

Screenshot 14 1

Screenshot 15 1

Screenshot 16 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    بازار اصلاح خوبی رو پشت سر گذاشت و تونست روال طبیعی خودش رو بعد از مدت ها طی کنه، با توجه به تجربیات شخصی فردا بازار مثبت شروع میشه، همین امروز آخر وقتم خیلی از صف های فروش جمع شد

  • ناشناس

    افت شاخصم کار خودشونه