کد مطلب: ۴۳۵۳۸۶

عملکرد مالی یک نماد نفتی / حفاری در یکسال اخیر چقدر بازدهی داشته است؟

عملکرد مالی یک نماد نفتی / حفاری در یکسال اخیر چقدر بازدهی داشته است؟

بررسی عملکرد مالی شرکت حفاری شمال نشان می‌دهد، این شرکت در سال جاری 8 هزار و 780 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد بیشتر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت حفاری شمال که در سال 1377 به موجب مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسید در سال 1388 در بورس پذیرش شد. این شرکت که با سرمایه 521 میلیارد تومانی و با نماد حفاری در بورس معامله می‌شود در بهمن ماه از قراردادهای مختلف خود 555 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با دی ماه افتی 2 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که بیشترین میزان درآمد ماهیانه حفاری برای ماه آبان بوده که این شرکت از قراردادهای مختلف خود توانسته بود 790 میلیارد ریال درآمد کسب کند.

حفاری در بهمن ماه خدمات مختلفی چون پمپ تراک، دکل حفاری خشکی و راهبری دستگاه حفاری دریایی و در مجموع توانسته کل درآمد شناسایی شده از اول سال مالی تا پایان بهمن ماه را به 8 هزار و 780 میلیارد ریال برساند که در مقایسه با کل درآمد سال گذشته 6 درصد بیشتر بوده است. این در حالی است که هنوز یک ماه از سال مالی 98 باقی مانده و درآمدزایی این شرکت در اسفند ماه می‌تواند درصد رشد درآمد این شرکت را در مقایسه با سال گذشته افزایش دهد. کما اینکه میزان رشد 11 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد به ثبت رسیده است.

3 3

عملکرد مالی حفاری

همچنین بر اساس گزارش صورتحساب مالی میاندوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30 آذر امسال، شرکت حفاری شمال توانسته 3 هزار و 595 میلیارد ریال سود خالص داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال 97 افتی 4 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین با توجه به افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت در سال جاری، میزان سود هر سهم حفاری به 690 ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 52درصد کمتر گزارش شده است.

عملکرد بورسی حفاری نشان می‌دهد این شرکت در یک ماه اخیر نزدیک 30 درصد بازدهی داشته و افزایش قیمت هر سهم نماد حفاری طی سه ماه و یکسال گذشته به ترتیب 63 و 245 درصد بیشتر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام متوجه نمیشم تازه وارد بورس شدمه یعنی سهم حفاری بخرم یا نه ؟ ممنونم راهنماییم کن