کد مطلب: ۴۳۲۹۹۸

عملکرد مالی یک نماد دارویی در بورس / افت ۷ درصدی فروش دکوثر در بهمن ماه

عملکرد مالی یک نماد دارویی در بورس / افت 7 درصدی فروش دکوثر در بهمن ماه

شرکت داروسازی کوثر که با نماد دکوثر در بورس حاضر است در بهمن ماه 191 میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به دی افتی هفت درصدی را ثبت کرده است

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت داروسازی کوثر که با سرمایه 540میلیارد ریالی در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می‌کند، روز سه‌شنبه گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به 30 بهمن امسال را در وبسایت کدال منتشر کرد.

بر اساس این صورت عملکرد که نرخ فروش آن بر اساس قیمت مصوب وزارت بهداشت اعلام شده است، دکوثر 21 میلیون و 883 هزار کپسول، 847هزار شیشه شربت و 39میلیون و 207 هزار قرص تولید کرده که در مقایسه با دی ماه میزان تولید کپسول و قرص و شربت به ترتیب 23، 15 و 4درصد کاهش داشته است.

همچنین میزان فروش این شرکت نیز با افتی 7درصدی به 191 میلیارد و 508میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که نرخ فروش متوسط هر کدام از اقلام دارویی کپسول و قرص تقریبا 14 درصد رشد داشته ولی نرخ فروش شربت افتی 4 درصدی را تجربه کرده است.

3 25

عملکرد ماهانه دکوثر

فروش بهمن ماه دکوثر در حالی 7درصد نسبت به دی ماه کاهش داشته که این شرکت در تیرماه امسال بیش از 274 میلیارد ریال از فروش محصولات خود درآمد حاصل کرده بود. اما از آن زمان به بعد روند فروش شرکت تقریبا نزولی بوده است.

گزارش عملکرد مالی میاندوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30آذر دکوثر نیز حاکی از آن است که این شرکت داروسازی در 9ماه نخست امسال توانسته بیش از 412 میلیارد ریال سود خالص تحصیل کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 654درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین درآمدهای حاصل از فروش این شرکت در 11 ماه امسال به دو هزار و 208 میلیارد ریال رسیده که از درآمد دو هزار و 92 میلیارد ریالی کل سال گذشته نیز بیشتر بوده است.

12 5

سود ناخالص دکوثر

شرکت داروسازی کوثر همچنین 2 درصد از سهام داروسازی امین را بر اساس اطلاعیه‌ای که 13 بهمن در وبسایت کدال منتشر کرد، به فروش رسانده است. دکوثر در یکسال اخیر توانسته بازدهی 490درصدی را به ثبت برساند و افزایش قیمت سهام سه ماهه این شرکت داروسازی نزدیک به 100درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.