کد مطلب: ۴۳۸۲۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «فاراک» چقدر ارزنده است؟

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «فاراک» چقدر ارزنده است؟

عملکرد مالی فاراک نشان می‌دهد این شرکت توانسته درآمد ماهانه خود در اسفند را با ۶۵ درصد افزایش به ۳۱۰ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ماشین‌سازی اراک در گزارش مالی یکماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه خود اعلام کرده از قراردادهای مختلف خود در این ماه توانسته ۳۱۰ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال درآمد شناسایی کند تا کل درآمدهایش را در شش ماه اخیر به هزار و ۲۹۴ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال برساند. این در حالی است که کل درآمده فاراک در سال مالی گذشته ۳ هزار و ۹۲ میلیارد ریال گزارش شده بود.

درآمدی که از قراردادهایی نظیر گلوله‌های فولادی، تولیدات آهنگری و ریخته‌گری، دیگ بخار، پل و سازه‌های فلزی و مخازن و تجهیزات تحت‌فشار به دست آمده است. این در حالی است که درآمد ماه گذشته فاراک از خدمات خود ۱۸۷ میلیارد ریال بود. با این حساب فاراک در اسفند میزان درآمد خود را ۶۵ درصد بیشتر کرده است. در مقایسه با اسفند ۹۷ نیز درآمد امسال فاراک ۳۸ درصد بیشتر بوده است.

عملکرد شش ماهه امسال فاراک در مقایسه با شش ماه پایانی سال گذشته نیز نشان از رشد درآمد ۳۷ درصدی این شرکت در سال جاری دارد. این در حالی است که بر اساس صورت حساب مالی میاندوره‎ای ۳ ماهه منتهی به پایان آذر امسال این شرکت، فاراک در مجموع بیش از ۶۷ میلیارد ریال زیان خالص به ثبت رسانده که نسبت به زیان ۵۹ میلیارد ریال مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر بوده است. با این اوصاف در کل سال مالی ۹۷، فاراک توانسته بود سودی ۳۰۲ میلیارد ریالی را محقق کند که نشان از عملکرد خوب این شرکت در شش ماهه نخست امسال دارد.

1 11

عملکرد فاراک در بورس حاکی از آن است که این شرکت در سال جاری بیش از ۳۷۲ درصد بازدهی داشته که ۱۴۶ درصد آن در سه ماهه اخیر به ثبت رسیده است. همچنین عملکرد یک ماهه اخیر این نماد در بورس نیز نشان از رشد ۴۷ درصدی قیمت هر سهم آن می‌دهد.

از سوی دیگر فاراک اخیرا در مناقصه‌ای برای احداث ۶ دستگاه مخزن جدید ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه برای شرکت پالایش نفت بندرعباس شرکت کرده و در این مناقصه برنده شده است. مبلغ این قرارداد شامل دو بخش ریالی (یکهزار و ۲۷۷ میلیارد ریالی) و ارزی (۸۰۲ هزار یورویی) بوده و مدت زمان آن ۱۸ ماه اعلام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    فاراک یکی ازبهترین سهمهای بنیادی وبازدهی خوب درکوتاه مدته واقعا عالیه