کد مطلب: ۴۷۴۲۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته سرخ بورس/ ریزش ۵ درصدی شاخص کل

هفته سرخ بورس/ ریزش ۵ درصدی شاخص کل

در پایان معاملات هفته دوم شهریور ماه شاخص کل بازار سهام حدود 5 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 631 هزار واحد بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات دومین هفته شهریورماه، شاخص کل بازار سهام حدود 5 درصد نسبت به هفته گذشته ریزش کرد تا به عدد یک میلیون و 631 هزار واحد برسد. این در حالی است که دو روز اول هفته بازار سهام با تعطیلات مصادف بود و معامله‌ای صورت نگرفت.

بورس 13

قرمزپوشی بازار سهام

با وجود دو روز تعطیلی بازار سهام در هفته اخیر اما روند نزولی بازار پس از رشد نیم درصدی در روز دوشنبه از سر گرفته شد و نمادهایی چون فارس، فولاد و شستا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند. در این میان افت ارزش معاملات و خروج پول نشان از بی‌اعتمادی دوباره مردم نسبت به بازار سهام است و همچنین از 306 شرکت حاضر در بورس تهران، فقط 15 سهم مثبت و سبز باشند و 291 سهم دیگر قرمز و منفی هستند.

روند نزولی ارزش معاملات

رقم حدود 13 هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات نشان از قفل بودن بازار در صفوف فروش و عدم انجام معامله دارد که نشانه خوبی برای بازار سهام نیست. میانگین هفتگی معاملات خرد و ارزش معاملات هفته دوم شهریورماه با 15067 میلیارد تومان به کار خود پایان داد.

سهام ارزش 13

عرضه اولیه بپیوند

در این هفته ثبت سفارش عرضه اولیه شرکت برق و انرژی پیوندگسترپارس سه شنبه 1399/06/11 ساعت 13 تا 17 انجام شد و سهام این شرکت روز بعد در بازار سهام به هر کد معاملاتی 78 سهم (حدود 144 هزار تومان) عرضه شد. همچنین میزان مشارکت در این عرضه اولیه 5 میلیون و 594 هزار و 10 کد معاملاتی بودده است.

همچنین این هفته شاهد پذیره‌نویسی پالایشی یکم بودیم که به هر کد معاملاتی 500 سهم اختصاص می‌یابد و پذیره‌نویسی این صندوق تا 19 شهریورماه ادامه دارد.

‏ ‏

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کهنه کار بورس

    این کارشناسان همان های هستن که میگفتن شاخص تا ۵میلیون و ۸میلیون میره اونطوری نشد وطبق نظرانها بالا نرفت …حالا هم به همون دلیل بازار طبق نظر انها پایین نمیاد پس سهماداران عزیز سهامداری کنید الکی وبدون دلیل نمیگم سرمایه داری کنید تجربه خودم رو بهتون میگم
    سال ۹۲ فقط به اندازه ۳میلیون سهام یکی از بانکها(بماند کدوم بانک) رو گرفته بودم
    و پول خودم تا ۵۰۰هزار تومان سقوط کرد یعنی ۲میلیون ۵۰۰هزار از اصل پولم پرید
    ولی دست نزدم به پولم تا برج ۳ امسال که همون ۵۰۰هزار رسید به ۴۵میلیون

    • ناشناس

      سه میلیون سال ۹۲ بیشتر از ۴۵ میلیون امسال

    • هادی

      از‌کجا همچین حرفی می زنید؟ بد نیست به قیمت دلار, سکه, طلا, مسکن و خودرو تو سال نود و دو بندازید و با امسال مقایسه کنید

  • محسن

    سهامداران بورس اصلا فکر مادیات و سود نیستند و قصدشان تقویت تولید در کشور هست و اصلا دنبال دلالی و سودجویی نیستند الان هم اصلا ناراحت نیستند. یادش بخیر این جملات وقتی بورس صعودی بود سهامداران می گفتند اما الان صف فروش میلیونی شده و همه دنبال فرار و سرمایه گذاری در بازارهای موازی هستند. البته این سهامداران لطف بزرگی به اقتصاد کشور کردند و کسری بودجه شدید دولت را در این مدت کوتاه جبران کردند .

  • ناشناس

    چطور از این ریزش ها در مسکن و خودرو و دلار و طلا و مواد غذایی و ….. نمی بینیم؟؟

    • SAEED

      بازی قبلا تو اون ها بود و مردم صداشون در میومد
      ولی بورس از ترس ریزش جیکشون در نمیاد بهترین جاس برای به اتیش کشیدن ملتتوجه کنی اون بازار ها رو قبلا دولت له کرد
      الان دنبال پول های شماست بی خطر

  • بیکار

    بورس های امریکا با اعلام حمایت دولتشون صعودی شدن ولی دولت ما مردمو میکشونه توی بورس و بجای حمایت از سرمایشون ، به حقوقی دستور میده صف فروش درست کنن تا سرمایه مردم رو آب کنن .
    چرا ؟
    چون مردم در ایام کرونا یا درآمدشون قطع شده و یا کم شده و به دنبال راهی واسه درآمد هستن .
    از اونور هم ۹۹درصد فشار تحریم ها رو باید روی دوش مردم بذارن و هر روز بیان پشت تریبون اعلام کنند که تحریم ها هیچ تاثیری بر ما ندارد.

  • ناشناس

    ?????????????

  • ناشناس

    اداره بورس را دست یک عده بی سواد وبی تجربه داده اند بدون عاقبت اندیشی کارهای بی خرد انه ای میکنند ودر اینده بورس را بی ثبات کرده ومیشوند خاله خرسه درنهایت با سنگ بزرگی جهت رفع مشگل کوچکی (مگس) لطمه بزرگی به اقتصاد خواهند زد

  • کاشف رازها

    راز مرموز بورس و روند نزولی ان پیش من هست …شنیدم که میگم
    هدف: اینه که کسی از ETF پالایشی استقبال نکنه تا ا نها بگن کسی نخرید و مجبوریم بصورت بلوکی (که هدف از پیش تعیین شده است) بفروشیم و از تاریخ ۱۹ به بعد بورس رشد خود رو اغاز خواهد کرد …

  • ناشناس

    امروز پنجشنبه اخبار ساعت ۱۴ خبر داد:
    حمایت همه جانبه دولت و بی چون و چرای حقوقی در آغاز هفته آینده و تداوم آن تا بلند مدت
    پر سود باشید

  • محمد

    دولت تبدیر امید که امیدمردموبریدی ازفردابجای امارکرونااماربورس بایدانتشاربدیدازفرداسکته قلبی 5000نفرفوتی1000نفرترخیص ازبیمارستان باولچر400نفر..بفرمردم بیچاره باشین مردم همیشه بشما اعتماددارن خواهند داش بس شماهم به فکرسرمایه مردم باشید

  • ناشناس

    امید وارم بیشتر ریزش کنه