کد مطلب: ۴۴۹۴۰۷

وعده وزیر اقتصاد:

فاز جدید حمایت از بازار سهام / هر هفته یک عرضه اولیه در بورس

فاز جدید حمایت از بازار سهام / هر هفته یک عرضه اولیه در بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حداقل هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق جهش تولید نیاز است، گفت: امیدواریم طی برنامه‌ای مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز (سه‌شنبه) نود و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و بررسی مشکلات تسهیلات گیرندگان ارزی موضوع جزء "د" بند ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ و مشکلات صادر کنندگان در رابطه با تصمیمات بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۱۳۹۹ و رفع تعهد ارزی سال ۱۳۹۸ در دستور کار این جلسه شورا قرار داشت.

فرهاد دژپسند در این نشست با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی مقبول و با تقدیر از جد و جهد و اشتیاق بخش خصوصی برای پیوستن به بورس، اظهار کرد: امیدواریم طی برنامه‌ای مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

نمره قابل وزارت اقتصاد در مقابله با کرونا

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه حمایت از بخش خصوصی در شرایط کرونا، ما از همه بخش‌ها پیش‌روتر بودیم و وقتی پیشنهاد امهال مالیاتی مودیان آسیب دیده از کرونا را ارائه دادیم، هنوز این موضوع، زیاد جدی نشده بود و حتی اتاق‌های بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون و اصناف هم یک هفته بعد، پیشنهاد خود را در این خصوص مطرح کردند.

به گفته وزیر اقتصاد، تدابیر متخذه توسط دولت و همکاری بخش خصوصی با سایر قوا موجب شد در خیلی زمینه‌ها در شرایط کرونایی، نمره قابل قبولی بگیریم.

میزان سرمایه مورد نیاز برای تحقق جهش تولید

دژپسند افزود: حداقل هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق جهش تولید نیاز است که باید بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی با هم افزایی، در این امر مهم نقش آفرین باشند.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اهمیت مدیریت شرایط اقتصادی پساکرونا در راستای تحقق جهش اقتصادی، ارائه پیشنهادات مشخص از سوی فعالان بخش خصوصی در این ارتباط مورد انتظار است؛ لذا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نسبت به جمع آوری و تجزیه و تحلیل پیشنهادات اقدام و نتیجه برای بررسی و تصمیم گیری در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار دهد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم اینهمه عطش برای خودرودارن بیایید هفته دیگه عرضه اولیه ایران خودرو وسایپا بدید تانقدینگی این شرکتها برطرف بشه

  • احمد

    دولت تدبیر و نا امید، فقط مردم رو دارید بازی میدید

  • ناشناس

    دست رو هر چی میذارید کلا استادش می کنید . می شه لطفا دولت مدت باقیمانده از عمرش رو بره مرخصی بزاره مردم خودشون به همین صورت روتین زندگیشون رو بکنند.

  • ناشناس

    آقا بازار وبه گند کشیدین فردا هم خودرو باز کنید

  • ناشناس

    عقل کلا پی به ای بازار ۱۸ شده. وقتی پی به ای بازار ۱۰ رقم بیشتر با حد نرمال ۷.۲۰ فاصله گرفته خب معلومه بازار حباب داره. حمایت از قمارخونه خیابان حافظ شد اقتصاد؟

    • ناشناس

      اقتصاد دان پی بر ای کجا دنیا 7 هست و نرماله ؟ پی بر ای تمام دنیا بالای 17 هست.

  • ناشناس

    پلیمر آریا ساسول و زرماکارون چیشد؟

  • ناشناس

    آخه سهام سایپا ارزش خرید داره؟؟؟

  • ناشناس

    چرا فکر میکنی عرضه اولیه زیاد بدی تو بازار خوبه؟

  • ناشناس

    هزار هزار ملیارد تومان دقیقا بودجه سال ۹۹

  • ناشناس

    حدود یک ماه دولت بخاطر کرونا تعطیل بود نه چیزی گرون میشد همون روال قبل بود تا روزی که دولت شروع با
    ه کار کرد بازار خورو یک جور به گند کشیده شد بازار بورس یک جور یگر بازار ارز و سکه جور دیگر …اگه ما دولت رو نخواهیم همین خود مختار بچرخه اوصاع خیلیبهتره