کد مطلب: ۶۱۸۵۶۹

فایل‌‌‌های قیمت مناسب بازار مسکن در پایتخت

فایل‌‌‌های قیمت مناسب بازار مسکن در پایتخت

بازار معاملات واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر از ۱۵ سال، به نوعی، بازار آپارتمان‌‌‌های قیمت مناسب درمناطق مختلف شهر تهران محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحقیقات میدانی از تازه‌‌‌ترین وضعیت بازار معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌‌‌دهد هم‌‌‌اکنون اختلاف قیمت بین واحدهای مسکونی نوساز یا کم سن وسال با واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال(واحدهای میانسال و مسن) نسبت به قبل افزایش یافته است.

از این رو بازار معاملات این واحدها به عنوان بازار واحدهای قیمت مناسب در مقایسه با واحدهای نوساز و کم سن وسال، مقصد مناسبی برای خرید متقاضیان محسوب می‌شود. به‌خصوص آن دسته از متقاضیانی که با محدودیت بودجه برای خرید مسکن مواجه هستند.

این گروه از متقاضیان می‌توانند به جای خرید از بازار واحدهای مسکونی نوساز و کم سن وسال که قیمت آنها تا ۳۰‌درصد و در برخی موارد خاص بیشتر از این میزان بالاتر از واحدهای مسکونی با عمربنای بالا (واحدهای سالخورده اما قابل سکونت) است، با بودجه کمتری صاحبخانه شوند.

فعالان بازار مسکن از این رو به این گروه از متقاضیان توصیه می‌‌‌کنند با خرید این واحدها و صرف هزینه‌‌‌ای به منظور بازسازی واحد خریداری شده، با بودجه کمتر واحد دلخواه خود را در منطقه مورد نظر خریداری کنند.

در غیر‌ این صورت افرادی که اصرار به خرید واحد مسکونی نوساز دارند اما بودجه آنها کافی نیست ناچار خواهند شد اقدام به خرید آپارتمان در مناطق ضعیف‌‌‌تر کرده یا متراژ واحد مورد نظر خود را کاهش دهند.

در شرایط فعلی، دست کم بنا به دو علت عمده از جمله رکود ساختمانی و کمبود عرضه واحد نوساز به بازار مسکن از یکسو و افزایش هزینه‌‌‌های ساخت‌وساز از سوی دیگر، فاصله قیمت بین واحدهای نوساز وسالخورده افزایش یافته است.

این میزان در دوره‌‌‌های قبلی که بازار در شرایط عادی قرار داشت عمدتا بین ۱۵ تا ۲۰‌درصد بود اما هم‌‌‌اکنون به ۳۰‌درصد و در برخی موارد به بیش از این میزان نیز افزایش یافته است. در جدول زیر برخی از واحدهای مسکونی با عمربنای ۱۵ تا ۳۰ سال که روز گذشته به بازار معاملات مسکن شهر تهران عرضه شد آمده است.

25 scaled

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین محله محمودآباد درویش اباد هست که در وسط سرخرود و خانه دریا می باشد سرخرود که پایتخت برج های ساحلی ایران هست. و مثل دبی هست و خانه دریا هم شهرک خصوصی هست و مثل باستی هیلز لواسان هست که ویلا های 1000 متری داره وخوبی درویش آباد اینکه میشه با متری 25 میلیون ویلا تو متراژ 200متری خرید. درویش آباد چون محله ای با مساحت پایین و بافت کم جمعیت هست شامل خونه های خالی نمیشود و مالیات بر خونه های خالی به این محله تعلق نمیگیرد

  • نسرین

    چرا دائم جدول قیمت خانه ارایه میدن ؟ به نظر من چون خریداری نیست و عرضه افزایش یافته نمیخواد قیمتها پایین بیاد به خدا خدارو خوش نمیاد ،خودتونم میدونید رکود مسکن از سال پیش رخ داده مردم پووووووووول ندارند سیرمونی ندارید ،باور کنید انسانیت از بین رفته

  • ناشناس

    مشتری نیست.الکی فقط جدول بزارید