خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۰۰۱۱

فراخوان تاسیس شرکت کارگزاری/ ماجرای دو تغییر در سازمان بورس چیست؟

فراخوان تاسیس شرکت کارگزاری/ ماجرای دو تغییر در سازمان بورس چیست؟

سازمان بورس این روزها شاید دو تغییر مهم است؛ نخست انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار برای مشاهده عموم مردم و دومین مورد نیز فراخوان این سازمان برای صدور مجوز تاسیس شرکت‌های کارگزاری است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان بورس فراخوانی را به منظور صدور مجوز تأسیس شرکت‌های کارگزاری صادر کرده است، درواقع به موجب اختیارات حاصله از بندهای ۲ و ۶ مادۀ ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ۱۳۸۴ و به منظور توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در تاریخ دهم خرداد ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

بر این اساس، همه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می‌توانند درخواست‌های خود را بر اساس دستورالعمل مذکور جهت بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

در این راستا متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری از تاریخ ۲۲ خرداد می‌توانند درخواست و مدارک مورد نیاز را به دبیرخانه سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

انتشار صورت‌های مالی سازمان

تغییر مهم دیگر در سازمان بورس و اوراق بهادار، انتشار صورت‌های مالی این سازمان برای نخستین مرتبه است.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستای ارتقای شفافیت، صورت‌های مالی سازمان برای نخستین بار برای عموم مردم و فعالان بازار منتشر خواهد شد.

بدین ترتیب، در چند روز آینده صورت‌های سازمان برای اولین بار منتشر خواهد شد و از این طریق فعالان بازار، نهادهای مالی، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند گزارش سازمان عملکرد آن را مشاهده کنند.

با این اقدام، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مانند هر نهاد عمومی دیگری که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد مالی‌اش در عملکرد دید و قضاوت عموم مردم قرار خواهد گرفت و در این ساختار بر میزان شفافیت بازار سرمایه افزوده خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهامداران بیمه ورشکسته معلم رو دریابید،درسته بیمه معلم ورشکسته شده ولی ماسهامداران چه گناهی داریم.

  • ناشناس

    بازاری که توجه مساعد معامله گرانش به ورشکسته ترین گروه سهامه که اغلب چند برابر سرمایه زیان انباشته دارند تکلیف سهام و سهامدارش معلومه. اغلب خودرو ای ها گه بعضی بهشون شاخص ساز هم میگن . وای به حال شاخص کل با این سهام شاخص ساز که سهام بنیادی کوچک و بزرگ هم دنباله رو اون هستند