کد مطلب: ۵۱۴۷۴۶

فرصت همکاری با اتاق بازرگانی به عنوان مشاور

فرصت همکاری با اتاق بازرگانی به عنوان مشاور

ما هیچ‌وقت دیگر آن آدم سابق نخواهیم شد!<br /> راهکار مدرسه کسب و کار مشترک اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای برون‌رفت از بحران‌های کسب و کار.

در دنیای کسب و کارها نیز همین داستان جاری است. عمده‌ی کسب و کارها در حال تغییر شکل خود هستند و مسیر جدیدی برای خود طراحی کرده‌اند. شتاب در دیجیتالی‌شدن یکی از این تغییر ساختارهاست. مک‌کینزی پیش‌بینی می‌کند که بازگشت عمده‌ی کسب و کارهای آسیب دیده، به رونق در اقتصادهای ساختارمند تا ۵ سال به طول خواهد انجامید.

در کشور ما هم با توجه به کوچک بودن و شخصی بودن کسب و کارها، این عدد شاید تا ۷ سال نیز افزایش پیدا کند. اما از سوی دیگر ما تغییراتی را شاهد بودیم که حتی تصور آن هم غیر قابل پیش‌بینی بود. کسب و کارهایی که به نوعی کسب و کار جدید محسوب می‌شدند، در پس بحران‌های جدید نشان دادند که رشد بی‌سابقه‌ای را می‌توانند تجربه کنند. فروشگاه‌های آنلاین، پلت‌فرم‌های جدید تعامل در فضای آنلاین و حتی ارز‌های دیجیتال رشد چشم‌گیری را تجربه کردند که ما را به فکر فرومی‌برد که ما شاید خیلی زود به آینده رسیده‌ایم!

بر اساس آنچه که شرکت‌های مشاوره مدیریت برتر دنیا بدان اشاره دارند، دنیای امروزه‌ی ما تبدیل نسخه‌ی کوچکی از دنیای تعامل در بی‌نظمی شده که تطبیق پذیری با واکنش سریعی را برای بقا می‌طلبد. کسی نمی‌داند که بحران بعدی در دنیا آیا جنگ جهانی سوم خواهد بود، ظهور چین به عنوان یک ابر قدرت جدید، یک بیماری پاندمی دیگر یا انقلاب ارز‌های دیجیتال. کسب و کارهای ما نیز باید قدرت تطبیق خود را بر همین اساس تقویت کنند و با آمادگی مبتنی بر مدل‌های بهینه خود را برای مواجهه با این بحران‌ها آماده کنند.

اما راهکار چیست؟

پیداکردن راهکار در پس بحران‌هایی که شاید هر بار خود برای اولین بار دنیا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، شاید راحت نباشد. اما بهترین تجربه‌های حال حاضر نشان از آن دارد که شرکت‌هایی که اقدام به دریافت خدمات مشاوره مدیریت کرده‌اند، در طول زمان از پس بحران‌ها‌ی بزرگی بر آمده اند.

مشاوران مدیریت با نگاه عارضه یابی وارد سازمان می‌شوند، اقدام به درک مشکل و نقاط بهبود می‌کنند و پس از آن نقشه‌ی راه توسعه و یا برون‌رفت از بحران را ارائه و در پیاده‌سازی آن همراه سازمان هستند. امروزه مشاوره مدیریت یکی از جذاب ترین حرفه‌های حال حاضر در دنیاست و بنا بر اعلام یونیورسام (شرکتی که جذاب ترین شرکت‌های دنیا را برای کار کردن رتبه بندی می‌کند) در بین ۱۰ شرکت برتر دنیا برای کارکردن، ۴ شرکت مشاوره مدیریت حاضر هستند. این درحالی است که شرکتی مانند مک‌کینزی، بالاتر از مایکروسافت و حتی اپل قرار دارد!

خدمات مشاوره به کسب و کارها

ارائه‌ی خدمات مشاوره به صورت آزاد یا فریلنسری نیز در سال‌های گذشته توسعه‌ی بسیاری داشته است و بنا مطالعه‌ای که سایت Consultancy.com انجام داده، ۴۰٪ از مشاوران مدیریت دنیا به صورت فریلنسری اقدام به ارائه‌ی خدمات خود می‌کنند. آزادی عمل در انتخاب پروژه، زمان‌بندی منعطف، دریافت وجه در ازای مدت زمانی که به پروژه اختصاص می‌یابد و حس عدم تعلق به یک سازمان خاص به عنوان برخی از منافع مشاوره مدیریت به صورت فریلنسری است.

در ایران شاید موضوع با وجود ابهامات فضای کسب و کار و بحران‌های داخلی حتی اساسی تر هم باشد. طی سال‌های گذشته و با توجه به بحران‌هایی که صنایع مختلف را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند، ادبیات حوزه مشاوره مدیریت بسیار توسعه یافته و بازاری مستعد برای دریافت خدمات به صورت مشاوره بوجود آمده. هر روزه افراد بیشتری را می‌بینیم که با رویکرد ارائه خدمات مشاوره به این صنعت و حرفه می‌پیوندند. اما نکته‌ی قابل ذکر این است که دریافت آموزش‌های مناسب برای ورود به این صنعت به نوعی ضامن موفقیت مشاوران است. از سوی دیگر ایجاد یک شبکه‌ی معتمد و با سطح دانشی یکسان در حوزه مشاوره مدیریت، یکی از راهکارهایی است که عمده‌ی مشاوران مدیریت در دنیا به‌واسطه‌ی آن اقدام به اخذ پروژه‌های مختلف در حوزه‌های غیر از توانمندی خود نیز می‌نمایند.

مدرسه اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر

مدرسه کسب و کار:

مدرسه اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با مشارکت فعالان صنعت مشاوره مدیریت مانند شرکت تجربه شاپرک آبی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و البته صندوق توسعه مالی نوآوری، اقدام به راه‌اندازی مدرسه مشاوره مدیریت با رویکرد کمک به کسب و کارهای در حال افول و توسعه‌ی کسب و کارهای اندازه متوسط کوچک و استارتاپ‌های ایران نموده است. فارغ‌التحصیلان این مدرسه پس از طی دوره‌ی ۲ ماهه‌ی مشاوره مدیریت، امکان همکاری با کلینیک خدمات مشاوره اتاق بازرگانی را خواهند داشت و به کسب و کارهای متقاضی دریافت خدمات مشاوره معرفی خواهند گردید.

چگونگی معرفی مناسب خود به عنوان مشاور، چگونگی نوشتن پروپوزال، چگونگی راهبری مشتری، چگونگی رهبری کردن تیم و تحویل پروژه به عنوان یک تیم، چگونگی حل مساله و چگونگی دسترسی به منابع اطلاعاتی مناسب برای تهیه بنچمارک‌های صحیح از جمله موضوعات آموزشی این دوره خواهد بود.

فرصت ثبت نام:

به همین منظور از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های MBA، مهندسی صنایع، مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی، بازاریابی و بازرگانی و همچنین مدیران کسب و کارها و شرکت‌های مختلف فعال در کشور که قصد تغییر حرفه به عنوان مشاور مدیریت و یا ورود به این صنعت را دارند دعوت می‌شود تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمایند.

پس از بررسی رزومه‌های افراد متقاضی مدرسه تا پیش از پایان سال ۱۳۹۹ اقدام به اعلام نتایج و تماس اطلاع‌رسانی با افراد پذیرفته شده خواهد نمود.

علاقمندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره به منظور ثبت نام می‌توانند، با مراجعه‌ به وب‌سایت مدرسه به نشانی

www.the-business-school.ir/registration

و یا با شماره تلفن ۰۹۱۰۸۹۵۷۴۸۳ تماس حاصل فرمایند.

همچنین از طریق این لینک امکان مشاهده‌ی بروشور این دوره وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.