کد مطلب: ۵۱۹۵۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا/ تحویل خودرو نوروز ۱۴۰۰

فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا/ تحویل خودرو نوروز ۱۴۰۰

بازار خودرو امسال، شب عید سرگردان است و بسیاری از مشتریان برای خرید مردد هستند و حالا آگهی‌هایی مبنی بر فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز انتظار ایجاد شده برای بازگشت امریکا به برجام، معامله‌گران بازار خودرو را با ریسک ریزش احتمالی قیمت‌ها مواجه کرده است. همین مساله موجب شده که بازار خودرو امسال سوت و کورتر از همیشه باشد.

در این میان برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو، آگهی فروش اقساطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا را منتشر کرده و از تحویل این خودروها در نوروز ۱۴۰۰ خبر می‌دهند.صاحبان این آگهی‌ها روی شرایط سهل و آسان فروش اقساطی خودرو مانور زیادی داده‌اند اما جزییات خرید از این شرکت‌ها نشان می‌دهد که آنها سود گزافی برای فروش اقساطی‌شان در نظر گرفته‌اند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که برای خودروهایی که قیمت‌ آنها زیر ۳۳۰ میلیون است، ضامن نمی‌خواهند اما سند خودرو تا زمان تسویه کامل در رهن بانک می‌ماند. البته استعلام از بانک برای سنجش اعتبار و موجودی حساب‌ شما یکی از شروط اصلی فروش اقساطی خودرو است. در واقع آنها با این شرط می‌خواهند مطمئن شوند که شما توانایی پرداخت اقساط را دارید.

صاحبان این آگهی‌ها معمولا رقمی حدود ۵۰ درصد قیمت خودرو را به صورت پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند و اقساط را به صورت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه در نظر گرفته‌اند. بررسی رقم اقساط این خودروها نشان می‌دهد که آنها سود زیادی برای این مدل فروش در نظر دارند.

به عنوان مثال رقم پیش پرداخت پراید ۱۳۱ حدود ۶۴ تا ۶۹ میلیون تومان است و اقساط ماهانه برای دوره فروش ۱۲ ماهه حدود ۵٫۵ میلیون تومان، فروش ۲۴ ماهه حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و فروش ۳۶ ماهه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

با این حساب سود فروش پراید ۱۳۱ در این شرکت‌ها بالاتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه است. واحد فروش خودروسازان اما به تجارت‌نیوز اعلام می‌کنند که آنها برای خریدهای شخصی فروش اقساطی ندارند و فقط برای تقاضاهای سازمانی با شرایط خاص فروش اقساطی دارند.

پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار خودرو را از لینک قبل عید خودرو بخریم یا بعد از عید؟ بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا قیمت خودرو انقدر گرون شده مردم از کجا پول بی یارند مگه حقوق ها چقدر که ماهانه ۳میلیون قسط ماشین بدن انصاف هم خوب چیزیه .چرا یک پراید باید۱۲۰میلیون بشه مگه حقوقها دوبرابر شده که ماشین چهار برابر کردید.درحق ما کارگران ظلم شد .

  • ناشناس

    آقا نخرید تا سر دستشون بمونه برید ماشین کارکرده مدل پایین خرید کنید

    • ناشناس

      احسنت الحق که شیر پاک خورده ای یادتونه ۶سال پیش کمو بیش یه عده ای شیر پاک خورده تحریم کردن ماشین صفر نخریدن کار کرده میخریدن که بعد چند ماه ترح گذاشتن با ۳ م پول پیش با اقساط بوق ماهه ملت بیاید بخریید سر ۶ ماه کم اوردن.من یه پراید ۹۳ رو یک هفته قبل عید تصادف کردم امروز فردا جمش میکنن تحویل میگیرم اگر بفروشمش با پسندازم میتونم یه تابوت۱۳۱EX صفر بخرم رفتم ۲۹م یه هاچبک مدل ۸۰ خریدم سگش شرف داره به کل این تابوت جدیدا ۱۱۱،۱۳۱،۱۳۲،۱۵۱،۱۴۱ فقد عدد میدن بیرون نه ماشین مثل سوتین شده شماره بده بخر

  • ناشناس

    سلام ،،،پراید موقعی 120میلیون میرزد که 110میلیون تو داشبردش باشه

    • ناشناس

      جونم…….
      اینا میگن کارشناسی …….
      شیر مادر و نون پدر ………
      حلالت باشه……..
      از سده اصفهان خمینی شهر

  • فرزاد

    سلام‌عرض‌ادب‌خسته‌نباشید‌بنده‌‌بچه‌مرندهستم‌ولی‌چندین‌ساله‌لاهیجان‌ساکن‌هستم‌کسی‌رومیشناسمش‌که‌بلدنیست‌دنده‌یک‌ماشین‌کدام‌وریه‌ولی‌ثبت‌نام‌کرده‌برای‌۴۰۵پژواسمش‌اول‌دراومد‌ولی‌بنده‌خودم‌هستم‌که‌چندین‌بارثبت‌کردم‌برای‌پرشیاو۲۰۶اسمم‌درنیومد‌چون‌که‌شانس‌بنده‌ندارم‌

  • وحید ملکی

    آقا چرا پس به اسم من یه ماشین در نمیاد تمام ۱۶ دوره قرعه کشی ایرانخودرو رو شرکت کردم هر سری چهار یا پنج تا اسمم می نوشتم لااقل یکیش در بیاد ما ماشین دار بشیم به اسم خواهرم به اسم برادرم دامادام از این چهار پنج تا اسم یه دونه از این ایرانخودرو ماشین می خواستیم نیوفتاد که نیوفتاد به امام حسین مصرف کننده واقعی هم هستم به خاطر زن و بچم هم واسه راحتی شون هم یه لغمه نون در بیارم با ماشین کار کنم به خدا که ثابت شد شانس ندارم..چی می شد لااقل چند دوره این قرعه کشی رو حذف می کردن مصرف کننده های واقعی ماشین می تونستن بگیرن…به خدا با این حذف قرعه کشی قیمت بازارم می یومد پائین…

    • بهروز

      ای آقا تو همین قرعه کشی هم زدوبند میکنن منم همه دورها و شرکت کردم ولی… چی بگم الان اگه قرعه کشی مرگمون و انجام بدن اول به نام ما در میاد

    • بهروز

      ما باید بریم نظر بکنیم شاید به اسممون در بیاد

  • وحید ملکی

    خوبه که نظرات مردمو میپرسین

  • ناشناس

    هم پول پیش پرداخت خودرو زیاد هم قسط ش یه کارگر ازکجا ۶۹میلیون بیاره کمی مارادرک کنید

  • ناشناس

    موندیم پیش کی شکایت کنیم بخاطر این همه گرونی و بی انصافی..آخه مگه با حقوق روز مزدی و با این همه گرونی و خرج بالا کرایه خونه اجاره ای میشه ماشین خرید…این آرزو رو به گور میبرم..

  • ابی

    سلام ببخشید الان من ۶۰ ملیون پول دارم میخوام یه کویک بردارم تحویلش کی میشه و قصدهاش چجوریه ؟چند ماهه هستش؟

  • کاپیتان وایت

    انسان عاقل هرگز سمت این نوع خریدها نمیرود. هرگز دنبال اینجور طرح های اقساطی نباشید. کلاهبرداری صددرصد در روز روشن است. هرچند انسان عاقل اصلا سوار خودروی ایرانی نمیشود.خخخخخ