کد مطلب: ۶۹۶۸۶۷

فروش قطعات یدکی رنگ شده به جای نو/ رشد ۲۷۹درصدی تولید خودرو کامل

فروش قطعات یدکی رنگ شده به جای نو/ رشد ۲۷۹درصدی تولید خودرو کامل

وزارت صمت ماه گذشته فروش ۵۳ قلم لوازم یدکی و قطعات یدکی خودرو را بدون بدون شناسه کالا و کدرهگیری ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فعالان حوزه لوازم یدکی و قطعات یدکی خودرو در مردادماه از طریق سامانه جامع تجارت برای قطعات کدرهگیری و شناسه کالا دریافت کردند تا از این طریق کالا قاچاق از غیر آن مشخص شود.

به نقل از تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه صف اول گفت: تولید خودروی کامل در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۷۹درصد رشد داشته است. به طوری که در ۵ ماه اول سال قبل ۸۸هزار دستگاه خودرو کامل تولید شده بود، اما امسال به ۱۳۴هزار دستگاه رسید.

رضا فاطمی‌امین افزود: ما برای صنعت خودرو کشور یک برنامه ۴ ساله تدوین کردیم که از دی ماه سال گذشته آغاز و باعث شد در گام اول تعداد خودرو‌های ناقص در پارکینگ کارخانه‌ها از ۱۷۰هزار به ۷هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش پیدا کند.

فاطمی‌امین گفت: با ثبات بخشی به تولید و اصلاح ساز و کار‌های تامین قطعات توانستیم خودور‌های ناقص را کاهش دهیم. یک خودرو از ۳هزار قطعه تشکیل شده است و وقتی یک قطعه آن موجود نباشد خودرو ناقص می‌ماند.

وی افزود: گاهی به خاطر اینکه پول قطعه‌ساز به موقع تامین نشده یا به درستی سفارش‌گذاری نشده است، قطعات به خط تولید نمی‌رسند. خودرو‌های ناقص سال گذشته عمدتا به خاطر کسری در تراشه‌های «ای‌سی‌یو» به‌صورت ناقص می‌ماندند.

وزیر صمت گفت: حدود ۳۰درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی است. ما در اراک با کارگاهی روبه‌رو شدیم که کمک فنر دست دوم را رنگ‌آمیزی و بسته‌بندی می‌کرد و به نام جنس نو مجدد می‌فروخت.

فاطمی امین افزود: امروز بیش از ۲۳۰میلیون قطعه یدکی خودرو دارای کدرهگیری بوده و اصالت آنها مشخص است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.