کد مطلب: ۲۲۰۳۹۰

فعالیت ۳۰ برند در زمینه لباس نوجوان

فعالیت ۳۰ برند در زمینه لباس نوجوان

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: امروز ۳۰ برند به‌طور اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند هر چند که این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما کافی نیست و عرضه آن‌ها نیز با مشکلاتی مواجه است. به گزارش تجارت‌نیوز، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور درباره اقدامات سه ساله‌ این کارگروه

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: امروز ۳۰ برند به‌طور اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند هر چند که این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما کافی نیست و عرضه آن‌ها نیز با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور درباره اقدامات سه ساله‌ این کارگروه در زمینه طراحی لباس نوجوان، اظهار کرد: از آنجا که پوشاک مناسب نوجوان دچار کاستی‌هایی بود ما از سه سال گذشته در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم و درحال حاضر برای لباس دختران نوجوان در مراحل خوبی هستیم.

او که در برنامه تلویزیونی «پرانتز باز» سخن می‌گفت، درباره دلایل گرایش برخی به لباس‌هایی با طرح غربی اشاره کرد و افزود: مسلما اگر ما پاسخگوی نیاز مردم نباشیم آن‌ها نیاز خود را از راه‌های دیگری برطرف می‌کنند.

قبادی گفت: با این همه از وقتی که ما مساله مد را در کشور به رسمیت شناختیم و نوآوری و خلاقیت و آن را ضابطه‌مند کردیم تا تحت تاثیر سلیقه‌ها قرار نگیرد، شرایط بهترشده است.

وی افزود: به‌طور مثال تا پیش از این در نوع رنگ انتخابی دچار محدودیت‌هایی بودیم اما درحال حاضر محدودیت رنگی وجود ندارد هرچند که باید در این زمینه ملاحظات عرف در نظر گرفته شود.

قبادی برای پیشگیری از اختلاف سلیقه خانواده‌ها و نوجوانان در انتخاب لباس مورد نظر بیان کرد: انتخاب لباس یک جنبه روانشناسانه است. قدرت انتخاب جزء اولین قدرت‌هایی است که خداوند به انسان می‌دهد و سایر انتخاب‌ها ذیل همین قدرت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتخاب لباس هم یکی از همین موارد است. لذا خانواده‌ها مکلف‌اند بستر انتخاب لباس مناسب را برای نوجوانان فراهم کنند نه اینکه سر یک لباس با آنان مشاجره کنند.

قبادی افزود: یعنی باید چهار- پنج لباس از پیش انتخاب شده در اختیار او قرار بگیرد و او از بین آن‌ها طرح دلخواه خود را انتخاب کند نه اینکه ما سر یک مورد با نوجوان دعوا کنیم و نهایتا به این نتیجه برسیم با هم اختلاف سلیقه داریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره فرایند مدسازی در الگوهای جهانی اظهار کرد: فرایند مد سازی یک کار سخت و بسیار طولانی است که البته برای حرفه‌ای‌های این عرصه شاید چندان سخت نباشد ولی در کل فرایندی است که از یک فکر و اندیشه شکل می‌گیرد تا مرحله‌ای که وارد بازار می‌شود و مردم از آن استفاده می‌کنند و بعد از آن ذائقه سنجی شروع می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله، متخصصین امر از رسانه‌ای‌ها گرفته تا نمایندگی‌های فروش و همین طور مصرف کنندگان حرفه‌ای برندها، نظرات خود را در این زمینه منتقل می‌کنند و نهایتا بعد از جمع بندی و اعمال اصلاحات یک محصول وارد بازار می‌شود.

«پرانتز باز» یک مجله خبری ترکیبی است با حال و هوای نوجوانانه که هر جمعه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه امید می‌رود و از رویدادها و دغدغه‌های نوجوانان امروز می‌گوید و مسائل ویژه آن‌ها را پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.