کد مطلب: ۱۳۲۳

قراردادهای سفید امضا را حذف کنید

دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور حذف قراردادهای سفید امضای کارگران را خواستار شد. هادی ابوی‌ درباره مهمترین خواسته کارگران در هفته کارگر اظهار کرد: اواخر سال گذشته معاون روابط کار به ما قول مساعد دادند که سال 92 سال پایان قراردادهای سفید امضا و ساماندهی قراردادهای کارگران است و از سال آینده

دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور حذف قراردادهای سفید امضای کارگران را خواستار شد.

هادی ابوی‌ درباره مهمترین خواسته کارگران در هفته کارگر اظهار کرد: اواخر سال گذشته معاون روابط کار به ما قول مساعد دادند که سال 92 سال پایان قراردادهای سفید امضا و ساماندهی قراردادهای کارگران است و از سال آینده دیگر شاهد وجود چنین قراردادهایی نخواهیم بود.

وی گفت: جامعه کارگری امیدوار است تا وزارت کار رسیدگی به قراردادهای کار موقت و سفید امضا را در دستور کار قرار بدهد تا کارگران بیش از این از وجود چنین قراردادهایی آسیب نبینند.

به اعتقاد ابوی انعقاد قراردادهای موقت در مورد کارهای دائم خلاف قانون و فاقد توجیه است و باید جمع آوری شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در ادامه درباره تشکیل اتاق فکر روابط کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اثرات راه‌اندازی آن، گفت: قطعا اگر نمایندگان قانونی و تشکل‌های کارگری برخاسته از دل کارگر در این اتاق فکر حضور یابند و به شکل کارشناسی شده مباحث مربوط به حوزه کار و جامعه کارگری را رصد و بررسی کنند، نتیجه موثری به دنبال دارد.

وی پیشنهاد کرد: محورهای قابل طرح در این اتاق فکر از مباحث و موضوعات روز جامعه کارگری باشد که منافع کارگران را تامین کند و کار کارشناسی پخته‌ای روی آنها صورت گیرد مثل طرح مسکن امید که اخیرا رسانه‌ای و گفته شد که بازنشستگان و کارگران به وسیله آن ظرف چند سال صاحبخانه می‌شوند.

ابوی در عین حال درباره آخرین وضعیت سند کار شایسته، گفت: متاسفانه تدوین سند کار شایسته در حد شعار بود زیرا حضور شرکای اجتماعی برای تصمیم‌گیری در مورد آن اتفاق نیفتاد اما در اتاق فکر روابط کار می‌توانیم سند کار شایسته و همچنین اصلاحیه قانون کار را بررسی کنیم و به سمت اجرایی شدن سوق دهیم.

وی در پایان با اشاره به ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی برای کارگران اظهار کرد: اگر این مجموعه‌ها برای استفاده کارگران و خانواده‌های کارگری ایجاد شده است نباید از آنها پولی گرفته شود؛ کارگران این حق را دارند که از اماکن ورزشی و فضاهای تفریحی به صورت رایگان استفاده کنند و از امکانات رفاهی بهره‌مند شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.