کد مطلب: ۶۹۱۷۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام هزینه‌های دو تیم بورسی / استقلال گران‌تر از پرسپولیس

اعلام هزینه‌های دو تیم بورسی / استقلال گران‌تر از پرسپولیس

برای اولین بار مجموع ارقام قراردادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد و بر همین اساس این دو تیم با هزینه ۶۰۰ میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای اولین بار مجموع ارقام قراردادهای پرسپولیس و استقلال مشخص شد و بر همین اساس این دو تیم با هزینه ۶۰۰ میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت.

چند روز پیش بود که حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر افشای اطلاعات مالی و مبالغ قراردادهای بازیکنان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد. در نهایت شب دوشنبه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شب گذشته در برنامه فوتبال برتر برخی از این ارقام را مطرح کرد.

نکته اساسی اینجاست که اینکه استقلال تنها در دو ستون قراردادها را منتشر کرد و جزئیات باشگاه را در اختیار فرابورس قرار نداد. مجموع قراردادهای تیم‌ پایه و بزرگسالان استقلال ۳۰۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان است. از سوی دیگر مجموع قرارداد کادرفنی این باشگاه آبی‌پوش ۳۶ میلیارد تومان اعلام شد.

همچنین ارقام باشگاه پرسپولیس نسبت به فصل گذشته افزایش داشت. براساس آمار موجود این باشگاه در فصل گذشته ۱۴۰ میلیارد بودجه داشت و این فصل قردادهای خود را به ۲۲۰ میلیارد تومان رساند. یعنی سرخ‌پوش چیزی در حدود ۸۰ میلیون افزایش هزینه داشته‌اند.

البته این ارقام خالص است و آپشن و دستمز ویژه روی آن اعلام نشده است.

جزییات نامه استقلال

همان‌گونه که اعلام شد مجموع قراردادهای تیم‌های پایه و بزرگسالان استقال ۳۰۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و مجموع قراردادهای کادر فنی ۳۶ میلیارد است.

نکته جالب اینجاست که زارع مدیر نظارت بر ناشران فرابورس ایران است. اما در نامه استقلال به عنوان مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده که خود جای تعجب دارد.

از سوی دیگر بررسی ارقام موجود در کدال و نامه خبر از افزایش دو برابری ارقام می‌دهد. مجموع هزینه ۳۴۳ میلیارد تومان است؛ در حالی که فصل قبل در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بود. البته اعداد تقریبی بوده و امکان کاهش و افزایش احتمالی آن وجود دارد.

همچنین در این نامه رقم قردادهای سه بازیکن جدید یعنی سیاوش یزدانی، محمد محبی و مهدی قائدی اعلام نشده است.

جزییات نامه پرسپولیس

پرسپولیس فصل گذشته بودجه ۱۴۰ میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید که افزایش ۸۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر در نامه ارسال شده ارقام قرارداد یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی جدید تیم فوتبال پرسپولیس هنوز اعلام نشده است. البته نکته قابل توجه اینجاست که عدد ۳۳ میلیارد برای اعضای داخلی کادرفنی پرسپولیس است. سه مربی خارجی په په لوسادا، وسلی ننکا و اوسمار لاس ویه‌را ۴۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. درنهایت مجموع دریافتی کادرفنی پرسپولیس به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

درنهایت باید گفت که این اعداد و ارقام کامل نیستند باید منتظر صورت مالی و شفاف‌سازی سرخابی‌ها ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.