کد مطلب: ۶۰۶۱۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام قیمت آجیل شب یلدا / خشکسالی تولید خشکبار را ۶۰ درصد کاهش داد

اعلام قیمت آجیل شب یلدا / خشکسالی تولید خشکبار را ۶۰ درصد کاهش داد

قیمت آجیل شب یلدا مشخص شد. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اعلام این خبر گفت: قیمت آجیل شب یلدا از کیلویی ۱۵۰ تا ۲۷۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت آجیل و خشکبار قدرت خرید مردم را کاهش داده است. با این حال اما آجیل فروشان امسال برای فروش کالاهای خود قرار است سود کمتری از مردم دریافت کنند.

در همین مورد رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار به تجارت‌نیوز گفت: قیمت آجیل امسال بین ۳۶ تا ۵۳ درصد گران شده است. امسال هم مانند سال گذشته دو نوع آجیل در شب یلدا عرضه می‌شود. حداقل و حداکثر قیمت آجیل شب یلدا با باسلوق ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان است. همچنین قیمت آجیل بدون باسلوق نیز بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

مصطفی احمدی اظهار کرد: امسال خرده فروشان با حداقل هزینه‌ها قیمت را اعلام کردند تا مردم بتوانند این کالا را برای شب یلدا تهیه کنند و بخرند. یعنی میزان سود خرده فروشان بین چهار تا پنج درصد است که ممکن است در بعضی از مناطق دریافت این سود کمی بیشتر باشد.

تولید خشکبار کم شد

او با اشاره به وضعیت تولید خشکبار توضیح داد: امسال در تمامی اقلام تولید خشکبار به دلیل خشکسالی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

احمدی همچنین درباره صادرات پسته به آمریکا گفت: آمریکا خود جز تولیدکنندگان اصلی پسته است با این حال طعم پسته‌های ایرانی با آمریکا متفاوت است. اما تحریم و افزایش هزینه‌های حمل و نقل باعث شده که صادرات پسته به آمریکا صرفه اقتصادی نداشته باشد.

آجیل آن قدر گران شده که سال گذشته بخشی از مردم نتوانستند آجیل شب یلدا بخرند. در آن زمان گفته شد: « پفک و اسنک جایگزین آجیل و خشکبار شب چله مردم ایران شد. در عین اینکه فعالان بازار آجیل و خشکبار از ریزش حدود ۵۰درصدی مشتریان خبر دادند، رییس اتحادیه سوپرمارکت داران از افزایش خرید تنقلاتی مثل چیپس و پفک گفته بود.»

برای مطالعه بیشتر خبر مردم به جای آجیل پفک خریدند را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدابزنه کمرتون برای دروغتون گرونه