کد مطلب: ۴۵۲۷۱۱

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

احتمال افزایش دوباره قیمت آهن در روزهای آینده

احتمال افزایش دوباره قیمت آهن در روزهای آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران می‌گوید: نگرانی درباره کمبود آهن در بازار نداریم. متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همچون دلار، طلا و … قیمت‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره وضعیت بازار آهن به تجارت‌نیوز گفت: قیمت آهن بعد از عید وضعیت چندان درستی نداشته است. بی‌برنامه بودن مسئولان در حوزه فولاد باعث شده که حوزه آهن از آشفتگی‌های اخیر رنج ببرد. تغییرات اخیر در وزارت صنعت باعث شده که بازار آهن و فولاد به طور مقطعی ثابت بماند اما این ثبات قیمت مقطعی بوده و تاثیری در وضعیت قیمت آهن در بلند مدت ندارد.

حمیدرضا رستگار افزود: بازار آهن باید توسط اهالی بازار و صنعتگران این حوزه قیمت‌گذاری شود. ما اخیرا برای قیمت فولاد پیشنهادی را به مسئولان ارائه دادیم که توریع کالا ساماندهی شود. همکاران ما در سراسر کشور آمادگی دارند که قیمت آهن و فولاد را بر اساس واقعیت قیمت‌گذاری و به مردم عرضه کنند. در حال حاضر با عرضه فولاد و آهن در بورس نوسان قیمت آهن و فولاد به شدت افزایش یافته و در این میان میلیاردها تومان به جیب عده‌ای می‌رسد. افراد باید پاسخگو باشند که سود حاصل از این نوسان قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟

قیمت آهن واقعی نیست

او اظهار کرد: حباب قیمت آهن و فولاد برای ما کاملا مشخص است. قیمت فعلی آهن واقعی نیست و زمانی که از مسئولان درباره قیمت آهن پرس و جو می‌کنیم افراد علت افزایش قیمت را گران شدن قیمت جهانی شمش عنوان می‌کنند. سوال ما این است که زمانی که قیمت شمش جهانی ارزان می‌شود چرا قیمت آهن و فولاد در داخل کشور ارزان نمی‌شود؟

رستگار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد از محل کارخانه هفت هزار و ۲۰۰ تومان است که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده و قیمت حمل و نقل این کالا در بازار بیشتر هم می‌شود. همچنین قیمت ورق آهن نیز بین سه تا چهار هزار تومان گران شده است که این افزایش قیمت لحظه‌ای نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است.

او اظهار کرد: نگرانی درباره کمبود آهن در بازار نداریم. متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همجون قیمت دلار، طلا و … قیمت‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چی گرون نشد که آهن گرون نشه اینم روش هنوز جا داریم

  • ناشناس

    فکر کردید مردم نمی فهمند تمام این اخبار برای این که مردم بدبختاپارتمان های خالی شما را بخرند .
    اهن گران شد
    به درک که گران شد
    ایشالله زلزله می یاد کلی اهن رو زمین می افتد و شما ها که هدفتان گران کردن مسکن به جزا اعمالتون می رسید .

    • ناشناس

      دقیقا حرفتونوقبول دارم

  • هادی

    انبارها پره ،صادرات نداریم،حقوق کارگران ندارن بدن …شک نکنید میلگرد و آهن به شدت کاهشی میشود چیزی در حدود ۴۰۰۰

  • ناشناس

    بظرم اگه دولت میخواهددخالت کند،میلگرد و تیر اهن مورد نیاز بساز وبفروشها وکسانی که پروانه ی ساختمانی از شهرداری ها گرفته اند وچون قیمتها رفته بالا نمیتونند خونه بسازند بدهد،خود من پارسال پروانه ی ساختمانی از شهرداری گرفتم وامسال قرار بود شروع به ساخت کنم ولی با چند برابر شدن قیمت اهن الات ومصالح عملا کار خوابید،فقط به کسانی که مصرف کننده ی واقعی هستند اهن بدهند نه به دلال ها ومحتکران اهن…

  • ناشناس

    تجربه نشان داده با دوبرابر شدن قیمت آهن به راحتی ، توسط دلالها قیمت ملک سه برابر می شود ،

  • ناشناس

    به خدا تا پول یک واحد جمع میکنیم میبینیم میلگرد هزار هزار گران میشه .پارسال پروانه ساختمان گرفتم به خاطر گرانی میلگرد هنوز نتوستم تکمیلش کنم.یکی از راه ارزان شدن مسکن کاهش قیمت میلگرد است. ان شاء الله یک راهی برای کاهش میلگرد پیدا بشه

  • علی

    خدایش دولت ماروهیچی نظارت نداره به هیچ عنوان به فکر مردم نیست اهن ازدوروزپیش ۲۸۰هزاربایدگران بشه حالاکارگربنده خداباحقوق برجی۱۸۰۰ یک ماه هم کار کنه نمیتونه یک شاخه اهن هم بخره. مسئولان به فکرباشید نکنید ظلمه