کد مطلب: ۵۸۷۶۹۹

قیمت بلیط هواپیما بعد از کرونا چه تغییری کرده است؟

قیمت بلیط هواپیما بعد از کرونا چه تغییری کرده است؟

درست است که قیمت بلیط هواپیما با افزایش همراه بوده، اما هنوز هم می‌توان با استفاده از روش‌هایی خاص اما آسان، بلیط هواپیما را ارزان خرید.

ویروس منحوس کرونا به قصد تغییر و نابودی زندگی بشر بر روی این کره خاکی پدیدار شد. در پی تاثیرات مخرب این ویروس، علاوه بر تغییر سبک زندگی افراد، تفریحات و سفر رفتن هم دچار تغییراتی اساسی شد. تا مدت‌ها کسی قادر به سفر کردن نبود و از طرفی بسیاری از مردم هم برای این کار اشتیاقی نداشتند.

هنگامی که سفرها از سر گرفته شد، دیگر نحوه سفر کردن مانند گذشته نبود و حتی قیمت بلیط هواپیما هم دچار نوسان و تغییرات زیادی شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که هزینه خرید بلیط هواپیما پس از کرونا چه تغییراتی کرده و چطور می‌توان همچون گذشته، ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کرد؟

بلیط هواپیما بعد از کرونا ارزان یا گران شد؟

پس از شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی درباره ماهیت این ویروس، برای مدتی تمامی پروازها لغو شد و مسافران ناگزیر به تعلیق برنامه‌های سفر خود شدند. اما پس از گذشت چندین ماه از توقف کامل پروازها، ایرلاین‌های سراسر دنیا با وضع قوانین به شدت سختگیرانه، پروازهای خود را مجددا آغاز کردند.

در این میان، بسیاری از امور عادی زندگی مردم جهان دستخوش تغییراتی شد. صنعت هواپیمایی و گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نبود. به دلیل تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای هوایی به خصوص مسیرهای خارجی، مسافران موظف به ارائه کارت واکسن و نتیجه منفی تست pcr به ایرلاین هنگام پرواز هستند.

IMG 20211013 203956

البته این تغییرات فقط در شکل سفر ظاهر نشد، بلکه قیمت بلیط هواپیما نیز با تغییرات عمده‌ای همراه بود. لغو پروازها، عدم تمایل مردم برای سفر، قرنطینه‌های عمومی، ممنوعیت ورود مسافر به شهرها و کشورهای مختلف و عواملی از این قبیل، همگی زیان مالی هنگفتی را به بدنه صنعت گردشگری جهان وارد کردند و بسیاری از ایرلاین‌ها تا مرز ورشکستگی پیش رفتند.

پروازها خالی بودند و هر صندلی خالی، ضرر مالی بزرگی برای شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شد. اما، هیچ راه گریزی برای برون رفت از این مسئله وجود نداشت. به همین دلیل بسیاری از ایرلاین‌ها برای جبران خسارت‌های مالی خود، به ناچار قیمت بلیط‌ها را افزایش دادند.

به همین دلیل، در حال حاضر و نسبت به پیش از شیوع کرونا، قیمت بلیط هواپیما گران‌تر شده است. با این وجود هنوز هم می‌توان بلیط هواپیما را ارزان خرید. تنها کافیست که در زمان خرید پرواز، کمی هوشیار باشید و از مرجعی مطمئن خرید خود را انجام دهید.

IMG 20211013 204014

چگونه در دوره کرونا، بلیط هواپیما را ارزان بخریم؟

درست است که قیمت بلیط هواپیما با افزایش همراه بوده، اما هنوز هم می‌توان با استفاده از روش‌هایی خاص اما آسان، بلیط هواپیما را ارزان خرید. در ادامه سه راهکار برای خرید بلیط ارزان را معرفی خواهیم کرد:

خرید بلیط چارتر

یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان، انتخاب بلیط هواپیما چارتر است. راز ارزانی بلیط چارتر هواپیما در این است که گاهی این بلیط‌ها که معمولا بیشتر در مسیرهای پرتردد عرضه می‌شوند، فروش نمی‌روند و چارتر کننده‌ها برای جلوگیری از ضرر، آن‌ها را به بهایی ارزانتر به فروش می‌رسانند.

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری هم یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان هواپیما است. این نوع بلیط بر روی هر دو نوع بلیط سیستمی و چارتر ارائه می‌شود. این بلیط را زمانی می‌توانید با قیمتی ارزان خریداری کنید که در لحظات نزدیک به پرواز ایرلاین یا شرکت چارترکننده موفق به فروش تمام صندلی‌های خود نشده باشند و برای جبران خسارت آن را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت مصوب بلیط به فروش برسانند. البته بلیط لحظه آخری همیشه هم ارزان نیست و ممکن است در زمان‌‌های خاصی، به قدری از خرید بلیط‌های یک مسیر استقبال شود که قیمت بلیط لحظه آخری از بلیط سیستمی هم بالاتر رود.

خرید بلیط از مرجعی ارزان

و اما راه سوم و آسان‌ترین راه، خرید بلیط هواپیما از فلای تودی است. در وبسایت فلای تودی، می‌توانید با استفاده از ابزاری همچون تقویم و نمودار قیمتی و یا سیستم اطلاع از قیمت فلای تودی، ارزانترین بلیط در مسیر و زمان مورد نظرتان را پیدا کنید و حتی با وجود گران بودن بلیط هواپیما، آن را با ارزانترین نرخ خریداری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.