کد مطلب: ۴۷۵۲۳۱

قیمت خرید عمده، قیمت خرید تکی

قیمت خرید عمده، قیمت خرید تکی

قیمت خرید عمده در واقع به قیمت خرید از کارخانه گفته می‌شود و قیمت اصلی کالاست. البته عبارت قیمت عمده که در بازار می‌شنوید یک عبارت تزئینی و به منظور جذب شماست، چرا که هزینه‌های بسیاری از کارخانه تا مغازه به قیمت اصلی اضافه شده است.

به احتمال زیاد این عبارت را در بازار ایران و خصوصا بازار بزرگ تهران شنیده‌اید. تفاوت قیمت عمده و قیمت تکی در چیست؟

واقعیت این است که قیمتی که شما برای یک کالا پرداخت می‌کنید قیمت اصلی آن کالا نیست. بلکه قیمت اصلی به علاوه هزینه‌های مازاد همچون سهم دلال‌ها، کارمزد توزیع کنندگان، هزینه حمل‌ونقل کالا، هزینه انبار و …. می‌باشد. این هزینه‌های مازاد در بعضی مواقع از قیمت اصلی کالا نیز بیشتر می‌شوند. به این معنی که قیمت پرداخت شما برای یک کالا از دو برابر قیمت اصلی کالا نیز بیشتر است.

قیمت خرید عمده در واقع به قیمت خرید از کارخانه (یا تولیدکننده) گفته می‌شود و قیمت اصلی کالاست. البته عبارت قیمت عمده که در بازار می‌شنوید یک عبارت تزئینی و به منظور جذب شماست، چرا که هزینه‌های بسیاری از کارخانه تا مغازه به قیمت اصلی اضافه شده است.

مدل‌های مختلفی به منظور حذف واسطه‌ها در مسیر فروش یک کالا ایجاد شده‌اند که موفق‌ترین و به‌روزترین این مدل‌ها مدل پیندودو در کشور چین است. در این مدل تولیدکننده‌ها کالای تولیدی خود را به قیمت اصلی (قیمت عمده) برا فروش می‌گذارند. با توجه به اینکه قیمت فروش عمده تنها در صورتی که تعداد زیاد خریداری شود برای تولیدکننده به صرفه است، این مدل از خریدار انتظار دارد تا به ازای دریافت کالا به قیمت عمده، کالای خریداری شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارد و حداقل یکی از دوستانش نیز آن کالا را خریداری نماید. به این شکل دو نفر یک کالا را به قیمت عمده خریداری می‌کنند. در مجموع با توجه به اینکه چندین و چند گروه دو نفره از خریداران آن کالا را می‌خرند عملا برای فروشنده نیز فروش عمده به حساب آمده و از فروش کالا به قیمت عمده کاملا راضی خواهد بود.

شیریک نام یک استارتاپ ایرانی است که این مدل را در ایران پیاده‌سازی کرده است. در سایت شیریک که شعار آن " بازاری از تولید به مصرف " است. تولیدکنندگان کوچک و بزرگ، کالای تولیدی توسط خود را با قیمت عمده برای فروش گذاشته‌اند. اگر از پایین بودن قیمت‌های کالا در این سایت و اپلیکیشن شیریک تعجب کردید بدانید که هیچ تخفیفی در کار نیست، صرفا قیمت اصلی کالا را بدون اضافه شدن هزینه‌های جانبی پرداخت می‌کنید.

این مدل از فروش به عنوان فروش اجتماعی در دنیا مطرح شده است. فروش اجتماعی در ایران نوپاست ولی کارشناسان از آن به عنوان مدل آینده فروش نام می‌برند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.