کد مطلب: ۵۷۲۶۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۲۰ میلیونی قیمت خانواده پژو / کدام خودرو ۳۰ میلیون تومان گران شد؟

رشد ۲۰ میلیونی قیمت خانواده پژو / کدام خودرو ۳۰ میلیون تومان گران شد؟

قیمت خودرو در دو هفته گذشته رکورد زد. پراید به ۱۴۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۶ و سمند به مرز ۳۰۰ میلیون تومان رسیدند. خودروی کوییک هم ۱۷۰ میلیون تومان شده است. اما کدام خودرو بیشترین افزایش قیمت را داشت؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌رغم افزایش چند میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار، رکورد بیشترین افزایش قیمت خودرو مربوط به قیمت رانا پلاس است. رانا پلاس ظرف دو هفته افزایش قیمت ۳۷ میلیون تومانی را تجربه کرد و از ۲۳۳ میلیون تومان به ۲۷۰ میلیون تومان رسید.

دومین رکورد قیمتی خودروهای داخلی مربوط به خانواده پژو است که در دو هفته گذشته قیمت این خودروها به طور میانگین حدود ۲۰میلیون تومان افزایش داشت. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲۴ میلیون تومان افزایش به ۲۹۰ میلیون تومان رسید و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزیش۲۰ میلیون تومانی به ۲۴۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۴۰۵ هم در این مدت ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت.

قیمت دنا معمولی نیز طی دو هفته از ۳۰۰ میلیون تومان به ۳۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۳۹ میلیون تومان به ۱۴۷ میلیون تومان رسید. قیمت پراید وانت هم رکورد زد و به ۱۵۰ میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت تیبا هم رشد قیمت ۲۰ میلیونی را تجربه کرد و به ۱۵۴ میلیون تومان رسید. قیمت کوییک هم رکورد زد و به ۱۷۰میلیون تومان رسید.

Screen Shot 1400 05 26 at 15.57.14

کارشناسان می‌گویند بخشی از افزایش قیمت خودروها به این دلیل است که خط تولید خودروهایی چون پراید و پژو متوقف شده و خودروی جایگزینی وارد بازار نشده است. برخی دیگر هم می‌گویند خط تولید خودروهایی چون پژو ۲۰۶ متوقف شده چون خودروسازان قطعه ندارند.

اما به نظر می‌رسد در کنار این عوامل، دو عامل دیگر هم بر افزایش قیمت خودرو تاثیر گذاشته است. یکی رشد قیمت دلار و دیگری سیگنال کابینه جدید دولت به بازار خودرو. به نظر می‌رسد رویکرد وزیر صمت پیشنهادی رئیسی بر کنترل بیشتر واردات خودرو متمرکز باشد و این دولت بر خودکفایی بیشتر تولید خودرو در داخل تاکید کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    مادر مُرد از بس که جان ندارد….
    حالا حکایت افزایش قیمت خودرو در ایران است…..
    قیمت خودرو بالا رفت از بس که مشتری ندارد…
    این بازار نه بازار شام است نه بازار کراچی بازار غول دوسر تورم و رُکود است….
    تجارت نیوز عزیز جامعه ایران قلم و قدمی برای نجات
    میخواهد. با تشکر.

  • بینام

    میگن چون قطعه نداریم قیمت کشیده بالا . اینا همش بهونه بنی اسرائلیه . دشمن مردم داخلیه که هر هفته قیمتها رو بالا میبرن .

  • م. ن

    من که ماشین نمیخرم هر چقدر هم که سعی کنند گران‌تر بفروشند. سزای گران فروشی نخریدن است.

  • ناشناس

    مثل فیلم گاندو داره میشه حتما دولتی ها باز بی عرضگی دراوردند بخدا بسه چرا سر مردم ما انقدر باید بلا بیاد اونیم که میخواد بره خونه بخت چطور وسایل حمل و نقل خودشو رو تا مین کنه خونه چی؟؟؟ایسلاند اصلا دولت نداره فقط سی نفر کارمند درس خوندن و تو کشورشون اصلا خلاف دزدی زورگویی وجود نداده حالا سه قوه رو جمع کنیم یک خیلی میشن و هم تو کشور کثافت پره واقعا متاسفم برا مردم ایران که همچین دولتی داره.

    • ناشناس

      چون مردم ایران هم بد هستند تا بتونن سر هم کلاه میزارن،رحم و مروت و مردانگی نیست،اکثریت بی غیرت و سیب زمینی،هر کسی معترضه ،اول اعمال خودشو چک کنه و درست کنه،بعد ایراد بگیره