خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۰۷۱۵

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

شب عید خودروهای پر تقاضا گران می‌شوند

شب عید خودروهای پر تقاضا گران می‌شوند

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: بازار شب عید با کمبود عرضه از سوی خودروسازان مواجه و بنابراین قیمت خودروهای داخلی هم در شب عید گران می‌شود؛ این درحالی است که افزایش قیمت خودروهای داخلی در آستانه شب عید به میزان سه ماه گذشته به طور 100 درصد گران نخواهد شد.

یک کارشناس بازار خودرو درباره این پرسش که با افزایش تقاضا در شب عید ممکن است مجدد قیمت خودرو گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به برهم خوردن شرایط اقتصادی، مردم نسبت به هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد صرف نظر کرده‌اند و قصد دارند که این سرمایه‌های سرگردان را در بخش‌های غیر مولد زودبازده تزریق کنند.

بابک صدرایی در ادامه افزود: باتوجه به نوسانات اخیر نرخ ارز هنوز عده‌ای هستند که خودرو را یک کالای سرمایه‌ای می‌دانند. در ماه‌های ابتدایی امسال با افزایش نرخ ارز، قیمت یک خودرویی وارداتی 200 میلیون تومانی یک باره به 600 میلیون تومان رسید. همین موضوع اشتیاق مردم را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش داد. حالا به نظر می‌رسد که شب عید تقاضا برای خرید خودروی داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت. بنابراین همین عامل بر گرانی پنج تا 10 درصدی قیمت خودروها اثرگذار است.

khodro namayeshgah 01

یک کارشناسان خودرویی می‌گوید: شب عید تقاضا برای خرید خودروی داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

او اظهار کرد: در حال حاضر تولید خودروهای داخلی به دلیل کمبود قطعه با چالش مواجه است. در این بازه زمانی خودروسازان هنوز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، به همین جهت بازار شب عید با کمبود عرضه از سوی خودروسازان مواجه و بنابراین قیمت خودروهای داخلی هم در شب عید گران می‌شود؛ این در حالی است که افزایش قیمت خودروهای داخلی در آستانه شب عید به میزان سه ماه گذشته به طور 100 درصد گران نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.