کد مطلب: ۴۱۱۵۴۹

چرا کسی قیمت دقیق دلار را نمی‌داند؟

چرا کسی قیمت دقیق دلار را نمی‌داند؟

فقط شما نیستید که اطلاع دقیقی از قیمت دلار ندارید، حتی صرافی‌ها هم این روزها حسابی به دردسر افتاده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها خریدوفروش ارز را فعلا متوقف کرده‌اند. چرا که هیچکس قیمت دقیق دلار را نمی‌داند و صرفا باید به بازه‌های قیمت اکتفا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین خبرها از بازار ارز نشان می‌دهد، روز یکشنبه قیمت دلار تا 12 هزا و 300 تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت این ارز پیش از آغاز هفته حدود 11 هزار و 80 تومان بود. دوشنبه همزمان با اختلال شبکه اینترنت، دلار در بازه عجیبی بین 12 تا 13 هزار تومان فروخته شد و سه‌شنبه دوباره روند کاهشی به خود گرفت و به مرز 12 هزار تومان بازگشت. خبرنگار تجارت‌نیوز در این چند روز با صرافی‌های مختلف تماس گرفته و وضعیت بازار ارز را همزمان با اختلال شبکه اینترنت جویا شده است.

سرگردانی صراف‌ها با محدودیت اینترنت

دسترسی به اینترنت از اول هفته با اختلال روبه‌رو شده و گزارش‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد، حالا صرافی‌ها هم با مشکل روبه‌رو شده و خودشان هم دقیقا نمی‌دانند دلار چقدر قیمت دارد. چراکه با اختلال اینترنت، سایت صرافی ملی که منبع قیمت‌گذاری دلار و یورو در بازار ارز محسوب می‌شود، این چند روزه از دسترس خارج شده و صرافی‌ها را سرگردان کرده‌ است. حتی بعضی صرافی‌ها کرکره‌ها را تا نیمه پایین کشیده و می‌گویند تا زمانی که اطلاعی از قیمت دقیق نداشته باشند، خریدوفروش نمی‌کنند.

فهرست قیمت‌های عجیب از 12 تا 13 هزار تومان

شنبه به عنوان اولین روز کاری بعد از سهمیه‌بندی بنزین، دلار طبق پیش‌بینی‌ها ساز گرانی را کوک کرد و از 11 هزار و 800 تومان به 12 هزار و 300 تومان رسید. هر چند روز یکشنبه و دوشنبه تقریبا خبر موثقی از بازار ارز نداشتیم. چرا که اختلال در اینترنت باعث شده بود حتی صرافی‌ها هم قیمت دقیق دلار را ندانند. طوری که پیگیری‌ها از صرافی‌های مختلف قیمت‌هایی دربازه 12 هزار و 200 تومان تا 13 هزار تومان برای هر دلار آمریکا را پیش رویمان می‌گذاشت.

افزایش هیجانی قیمت دلار اصلا دور از انتظار نبود، اما دلار 13 هزار تومانی هیچ‌جای تحلیل‌ها نمی‌گنجد ولی با این وجود برخی صرافی‌ها و دلالان بازار ارز از فرصت عدم اطلاع‌رسانی درباره قیمت‌های واقعی استفاده کردند و دلار را با قیمت 13 هزار تومان یا حتی بیشتر به مشتریان از همه‌جا بی‌خبر فروختند.

پیگیری‌ها از صرافی‌های بانکی در روز دوشنبه نشان می‌دهد، قیمت دلار در این روز بین 12 هزار و 100 تا 12 هزار و 450 تومان متغیر بوده است. در این بین حتی بعضی صرافی‌های شمال شهر تهران رقم 13 هزار تومان را برای دلار اعلام کردند.

دلار دیروز با چه قیمتی معامله شد؟

گزارشات میدانی از بازار ارز نشان می‌دهد، دیروز قیمت دلار کمی پایین‌تر آمده بود و مطابق پیش‌بینی‌ها، بعد از یک افزایش هیجانی، دوباره روند نزولی به خود گرفت.
طوری که حتی با وجود نبود اطلاعات دقیق از قیمت دلار، دیگر شاهد نرخ‌های 13 هزار تومانی برای دلار امریکا نبودیم. گزارش‌ها از بازار نشان می‌دهد، دیروز قیمت دلار به مرز 12 هزار تومان بازگشته و حتی در برخی صرافی‌ها با نرخ کمتر هم خرید و فروش شده است.

از دیروز سایت صرافی ملی که مرجع خیلی از صرافی‌هها برای تعیین قیمت دلار است، در دسترس قرار گرفته و باعث شده بازار ارز کمی نسبت به روز دوشنبه سروسامان بگیرد. دیروز صرافی ملی هر دلار امریکا را 11 هزار و 900 تومان قیمت‌گذاری کرد که نشان‌دهنده بازگست روند کاهشی در بازار ارز است.

دیروز یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی با نارضایتی از عدم دسترسیه به سایت صرافی ملی، قیمت دلار را بین 12 هزار تا 12 هزار و 100 تومان اعلام کرد و گفت با مراجعه حضوری به صرافی بانک مرکزی از نوسانات قیمت مطلع شده و در حال حاضر هم خریدوفروش دلار انجام نمی‌دهند.

صرافی‌ها در دیگر شهرها چطور نرخ ارز را تعیین می‌کنند؟

یکی از صرافی‌های مشهد می‌گوید، به صرافی ملی دسترسی ندارند و طی تماس با صرافی‌های تهران از قیمت مطلع می‌شوند. این صرافی قیمت فروش دلار را در بازار دیروز 12 هزار و 400 تومان اعلام کرد. وضعیت صرافی‌ها در مناطق آزاد تجاری، از جمله شهرستان بانه در استان کردستان جالب به نظر می‌رسد. یکی از صرافی‌های شهرستان بانه می‌گوید، از وقتی اینترنت قطع شده دسترسی ما محدود شده و روند معاملات ارزها دچار اختلال شده است.

به صرافی ملی دسترسی نداریم و فقط با صرافی‌های تهران تماس می‌گیریم که از قیمت مطلع شویم. روز دوشنبه قیمت دلار با 12 هزار و 400 تومان شروع شد و نوسانات زیادی داشت و در تهران نسبت به دیگر شهرها گران‌تر بود. همچنین قیمت دلار دیروز سه‌شنبه در بازار 12 هزار و 50 تومان بود.

منبع: هفت صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نه تنها دلال ها بلکه دولت هم‌تا تونست از این قضیه سوء استفاده کرد دلار گرون تو ۱ روز فروخت به مردم