کد مطلب: ۵۳۴۷۷۱

گزارش تجارت‌نیوز از انتظارات تورمی مردم از بازار ارز

دلار گران می‌شود یا ارزان؟

دلار گران می‌شود یا ارزان؟

بازار ارز مسیر افزایشی خود را متوقف کرده و به نظر می‌رسد بازارساز هم بعد از بستن سقف قیمت در بازار سعی کرده دستیابی به روندی کاهشی را جدی‌تر دنبال کند. در این میان اما باید دید مردم به تاثیر کدام سیگنال‌ها بر بازار امیدوارند و منتظر چه اتفاقاتی در بازار هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار این هفته را با نرخ ۲۴ هزارتومانی در بازار آزاد آغاز کرد و تا پایان روز چهارشنبه این نرخ به ۲۳هزار و ۷۰۰ تومان رسید. فعالان بازار معتقدند در روزهای اخیر تعطیلات ناشی از شیوع کرونا بازار را خلوت‌تر و آرام‌تر از همیشه ساخته و بلاتکلیف ماندن مذاکرات در وین نیز موجب شده معامله‌گران بیگدار به آب نزنند.

به نظر می‌رسد بازارساز نیز سعی دارد قیمت را در دامنه محدودی زندانی کند و پس از آن، قیمت را از کف دامنه تعیین شده، پایین بکشد. به‌عنوان مثال، در هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰، قیمت دلار در دامنه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا‌ ۲۵ هزار تومان زندانی بود تا‌ اینکه بازارساز قیمت را به آرامی به محدوده ۲۴هزار و ۴۰۰ تومانی برد. این روند ادامه یافت تا این که در روزهای اخیر دامنه جدید نوسان دلار کوتاه‌تر شد و رفت و برگشت قیمتی نیز کاهش یافت.(اقتصاد نیوز)

حالا که به نظر می‌رسد بازار ارز در سکون است و معامله‌گران بیش از پیش برای خرید و فروش در انتظار اخبار مذاکرات و تنش‌های بین‌المللی هستند، بدنیست ببینیم مردم وضعیت بازار را چکونه ارزیابی می‌کنند و منتظر چه رویدادهایی در این بازار هستند؟

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان درباره وضعیت این روزهای بازار ارز را می‌خوانید:

« با این افزایش قیمت سیمان و شاید افزایش قیمت مسکن واقعا فکر می‌کنید دلار ارزون میشه؟!»

« صدرصد ارزون میشه. سیمان هم کار دلال‌های مسکنه. مردم فقط باید این دلال‌ها را پیدا کرده و در به در کنن اونم فقط با نخریدن»

« قیمت دلار پایین خواهد آمد و تحریم‌های بانکی، نفتی، فولاد و صنایع وابسته تا ۲۰ اردیبهشت برداشته می‌شود و این یعنی دلارکاهش قیمت خوبی دارد»

« با پیش بینی تورم ۵۰ درصدی سال ۱۴۰۰ انتظار کاهش قیمت دلار در بلند مدت رو نداشته باشیم و ظرف چند ماه دلار بالای ۳۰ تومن رو خواهیم دید»

« دلار ارزان شده و ارزان تر هم میشه، صبر داشته باشید»

« ارزانی دلار شروع دوره جدید گرانی است. دولت با ارزان کردن قیمت هیچ جنسی را در بازار کاهش نمیده. به محض این که قیمت دلار را افزایش میده تمام اجناس با دلار گران میشه. راحترین و بی‌دردسر‌ترین راه برای افزایش قیمت کالاهاست و در نظر مردم هم کاملا منطقی هست. کلاهی که همیشه بر سر ملت رفته و خواهد رفت»

« با انجام توافق اولیه که برداشتن تحریم‌های بانکی و بیمه و تعدادی دیگر ظرف مدت سه ماه دلار به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید که این قیمت بعد شش ماه به حدود ۱۶۰۰۰ تومان و در صورت لغو کامل تحریمها دلار در کانال ۱۳۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ تومان نوسان می‌کند و بعد ۱۸ ماه دلار به ۱۰۰۰۰ خواهد رسید و اینجا ایستگاه توقف قیمت دلار است»

« دلار به ۱۶۰۰۰ هم میرسد ومدتی دراین قیمت باقی می‌ماند»

« ایران هنوز عضو اف ای تی اف نیست. هیچ تبادل ارزی هم صورت نمیگیره، قیمت سکه ود لار مثل فنر جمع شده و منتظر کوچکترین واکنشه قیمتها شدیدن افزایشیه»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایراندوست

    ارزان

  • ناشناس

    به حضرت عباس اگه ارزونی هم بشه، موقتی و زود گذره، در وین چه توافق بشه چه نشه نیمه دوم سال همه اقلام البته ابتدا با شیب ملایم در مسیر گرونی قرا میگیره
    لا ریب فیه…

    • ناشناس

      سلام.ببخشید به نظرشما دلارمیره بالا باز یاارزون ترهم میشه

  • ناشناس

    ‌‌‌میدونم‌‌غرور‌تونو‌هنوزم‌ول‌نمیکنین‌ولی‌خواهش‌میکنم‌‌‌‌‌هر‌توافقنامه‌ایکه‌‌‌میشه‌‌رو‌امضا‌کنید‌‌بلکه‌دو‌سه‌روز‌زندگی‌مون‌خوب‌باشه‌‌‌‌‌‌بخدا‌‌‌هرروزم‌‌‌اینه‌که‌قیمت‌دلار‌و‌چک‌کنم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌من‌‌افغانستانی‌ام‌تا‌کارت‌و‌مدرک‌نداشته‌باشم‌نمیتونم‌مواد‌غذایی‌بخرم‌‌هر‌روزم‌جهنمه‌‌‌‌‌‌??‌‌این‌شاید‌برای‌خیلی‌از‌شما‌خنده‌دار‌باشه‌‌ولی‌‌‌‌‌‌‌‌‌….

  • ‌محمد

    ‌‌خواهش‌میکنم‌یه‌دوسه‌روز‌غرورتونو‌بزارین‌کنار‌‌توافقنامه‌‌هارو‌امضا‌کنید‌‌‌هرروز‌م‌رو‌دارم‌‌قیمت‌دلارو‌دنبال‌میکنم‌و‌‌‌‌‌‌تا‌‌‌کارت‌و‌مدرک‌نداشته‌باشم‌‌‌ حتی‌مواد‌غذای‌هم‌نمیتونم‌‌بخرم‌‌‌آره‌‌من‌یه‌افغانستانی‌ام‌‌ولی‌‌‌این‌جرمه‌؟؟??

  • ناشناس

    تو رو خدا تحریم ها رو بردارین اما یک ساله گو‌شت نخوردیم گوشیم خرابه اوضاع مدرسه خیلی سخته خواهش میکنم ارزون کنین یکم دلتون برای مردم بی گناه بسوزه ???

  • طاها

    آیا دلار گران تر هم میشود

  • طاها

    سلام
    آیا دلار گران تر هم خواهد شد یا نه ؟؟

  • ناشناس

    از نظر من بهتره دلار بخریم روی دولت فشار میاد قبول میکنه

  • ناشناس

    بعضی از مردم با این اوضاع نمیتونن از پس مخارجشون بر بیان، واقعا چرا شما مسئولین این قدر بی احساس هستید؟تا وقتی شما خودتونو اصلاح نکنید امریکا هم همین طور ادامه میده.

  • ناشناس

    تا کی باید شاهد بالا رفتن روزانه قیمتها باشیم آفتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچی
    آیا مسئولین درفکر معاش وبهداشت مردم هستند یا اینکه مملکت هر روزش از دیروز بدتر خواهد بود