کد مطلب: ۴۸۶۲۶۵

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز اول آبان ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز اول آبان 99 چقدر بود؟

در آخرین روز مهرماه، خبری از ریزش بیشتر در بازار ارز و سکه نبود و قیمت‌ها در مسیر اصلاح قرار گرفتند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز خبری از ریزش بیشتر در بازار ارز و سکه نبود و قیمت‌ها در مسیر اصلاح قرار گرفتند. آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز پنجشنبه اول آبان 99 چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی از اخبار رسمی برای این بازار قابل مشاهده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در اواخر دیروز قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان درج شد که فاصله زیادی با نرخ خرید حدودا ۲۵ هزار تومانی این صرافی‌ها داشت.

رشد قیمت دلار در آخرین روز مهرماه می‌تواند دو معنای متناقض داشته باشد؛ در حالت اول احتمال دارد که برخی از معامله‌گران بزرگ سعی کرده باشند با خریدهای زیاد در معاملات آتی زمینه افزایش قیمت را فراهم کرده باشند. در این حالت، هدف از تلاش آنها تنها می‌تواند این باشد که بتوانند دلار خود را در قیمت‌های بالاتر خالی کنند.

روز سه‌شنبه به یکباره قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و این مساله موجب شد دلارهای بالا خرید زیادی روی دست معامله‌گران باقی بماند. طبیعی بود که ریزش روز سه‌شنبه برای آنها گران تمام شده باشد و به همین دلیل تا جایی که در توان دارند سعی کنند قیمت‌ها را در روز چهارشنبه بالاتر ببرند. به این ترتیب، رشد روز چهارشنبه تا حدی می‌توانست تحت‌تاثیر افرادی باشد که تصمیم داشتند دلار خود را در قیمت‌های بالاتر خالی کنند.

نشانه‌ای که صحت این نظریه را تقویت می‌کند، روند قیمت اسکناس آمریکایی بود. دلار دیروز توانست از کانال ۲۷هزار تومانی فاصله بگیرد و حتی تا کانال ۲۹ هزار تومان رشد کند. ولی پس از آن دوباره دچار ریزش سنگینی شد که تا ساعت ۴ بعدازظهر قیمت این ارز تا نزدیکی کانال ۲۸ هزار تومان پایین رفت. با توجه به شدت نوسانات، پس از ساعت ۴ بعدازظهر هم ممکن است قیمت‌های بالا یا پایین‌تری در بازار رقم خورده باشد. در واقع می‌توان گفت بازار تا حدی دچار سردرگمی شده است و در این شرایط با هر حرکت افزایشی یا کاهشی سعی می‌کند خود را هماهنگ کند.

در حالی که برخی فعالان باور داشتند، معامله‌گران در روز چهارشنبه به دنبال خالی کردن دلار خود در قیمت‌های بالاتر بودند، گروه دیگری باور داشتند، اسکناس آمریکایی کف قیمت خود را در روز سه‌شنبه پیدا کرد و از این پس، سعی می‌کند به تدریج به سوی نرخ‌های بالاتر خیز بردارد. با این حال، به باور آنها افزایشی‌ها همچنان نگرانی‌هایی نسبت به انتخابات آمریکا دارند و به همین دلیل هر خریدی را هم برای مدت طولانی نگه نخواهند داشت.

بازار تا قبل از انتخابات آمریکا می‌تواند نوسانات رفت و برگشتی زیادی را تجربه کند ولی روند اصلی قیمت‌ها پس از انتخابات آشکار خواهد شد. با وجود این به‌نظر می‌رسد بازارساز تمایل دارد دلار به سطوح پایین‌تری هم برسد. بعضا نرخ خرید صرافی‌های بانکی تا کانال ۲۵ هزار تومانی پایین آمده است و این مساله نشان می‌دهد بازارساز قیمت‌های پایین‌تری را برای دلار در نظر دارد.

عرضه رسمی برای مدیریت قیمت

بانک مرکزی در هفتمین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود ۶۰ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵۰۰ هزار دلار در بازار مذکور، حدود ۷/ ۱ میلیون دلار توسط صرافی‌ها خریداری شد. این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

همچنین گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که تا ساعت ۱۴، حدود ۱۹۱ میلیون دلار ارز به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان در بازار عرضه شده است. افزایش عرضه بازارساز در بخش حواله تا حد زیادی فشار بر قیمت‌ها را کاهش داده است.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روحانی بفکرقشر پایین باش نه گرگهای بالا