کد مطلب: ۶۹۷۲۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت دلار در بازار ایران و کشورهای اطراف/ بازار ارز، شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

افزایش قیمت دلار در بازار ایران و کشورهای اطراف/ بازار ارز، شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، در بازار ایران و کشورهای اطراف روند افزایشی دارد. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با حدود ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۸۶۴۲ تومان اعلام شده است.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه روند افزایشی دارد. صبح امروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۲۹,۹۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند افزایشی به خود گرفت و اکنون به حدود ۲۹,۹۲۰ تومان رسیده. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد.

روز گذشته دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. روز پنجشنبه اما روند قیمتی ارز آمریکایی، کاهشی بود و کف و سقف قیمت آن به ۲۹,۷۶۰ و ۲۹,۸۵۰ تومان رسید.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز روند افزایشی دارد و به حدود ۲۸,۷۹۰ رسیده است. همچنین دلار هرات نیز با روند صعودی، در محدوده ۲۹,۷۴۰ تومان معامله می‌شود.

دلار سلیمانیه نیز با همین روند، به محدوده ۳۰,۳۹۰ تومان رسیده است.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۵۱۴ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۴ درصد کاهش به ۲۸۴۰۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. ایران پنجشنبه شب، پاسخ خود را به پیشنهادات آمریکا ارائه کرد. پاسخ ایران چندان به مذاق طرف آمریکایی خوش نیامده است. همین موضوع قیمت‌ها را در بازار ارز افزایشی کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی (که نام او ذکر نشده است) مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد واشنیگتن سازنده نبوده است.

در عین حال، کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید گفت: نباید بین اجرای مجدد توافق هسته‌ای با تعهدات ایران بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هیچ ارتباط و شرطی وجود داشته باشد.

به نقل از ایرنا، او گفت: ایران باید به پرسش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ های قانع کننده بدهد. چنانچه ایران آماده عمل تعهداتش در توافق ۲۰۱۵ باشد ما نیز متقابلا به آن عمل خواهیم کرد.

فرصت صادرات نفت از دست رفت

در همین زمینه، علی واعظ، دستیار سابق رابرت مالی در توئیت خود نوشت که با پاسخ ایران، فرصت صادارت نفت کشور به اروپا در زمستان از دست رفت.

توئیت استفانی لیختن‌اشتاین، خبرنگاری که در وین از نزدیک در جریان مذاکرات برجام است هم نشان می‌دهد علاوه بر آمریکایی‌ها، دیپلمات‌های اروپایی هم از پاسخ‌های ایران ابراز نارضایتی کردند.

این در حالی است که کانال اعتمادآنلاین در جدیدترین خبر خود راجع به برجام، بر اساس شنیده‌‌هایی مدعی شد که ایران آماده برگزاری نشست وزرا است.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.