خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۸۰۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی/ بازار ارز، دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

کاهش قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی/ بازار ارز، دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، در بازار آزاد در کانال ۳۰ هزار تومانی، روند کاهشی دارد. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۸۵۴۸ تومان اعلام شده است.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند کاهشی آغاز کرد. روز گذشته قیمت دلار به حدود ۳۰۲۰۰ تا ۳۰,۳۰۰ تومان نیز رسیده بود اما امروز معاملات نقدی را با حدود ۳۰,۰۷۰ تومان آغاز کرد. در ادامه این روند کاهشی ادامه یافته و نرخ ارز آمریکایی به ۳۰,۰۵۰ رسیده است. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد.

روز گذشته دلار روند افزایشی داشت. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۱۵۰ و ۳۰,۳۰۰ تومان رسید.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی امروز نیزدر محدوده ۲۸۶۰۰ تومان نوسان اندکی دارد. همچنین دلار هرات دیروز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده بود اما اکنون وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده و به ۲۹,۹۲۰ تا ۲۹,۹۳۰ رسیده است.

دلار سلیمانیه نیز روز گذشته در کانال ۳۰ هزار تومانی نوسان داشت و به ۳۰,۳۷۰ تومان رسید.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۳۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۶۲۰ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۸ درصد کاهش به ۲۸۴۳۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. هر چند در روزهای گذشته، پاسخ ایران به نامه آمریکا و واکنش‌های منفی نسبت به آن، سیگنال‌های نگران‌کننده از گفتگوها را افزایش داده بود، اما به نظر می‌رسد تاکید مقامات آمریکایی بر اینکه همچنان توافق بهترین گزینه در مورد مذاکرات هسته‌ای است، تا حدودی جو را آرام کرده است.

اقتصادنیوز نوشت: «به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نقش اول آرایش نرخ‌ها را اخبار مذاکرات ایفا می‌کند. از یکسو، اخبار مثبت از نهایی شدن مذاکرات، به سرعت باعث کاهش قیمت دلار می‌شود و در سوی دیگر، انتشار اخبار از طولانی شدن مذاکرات، باعث شده بازار کم کم از فاز کاهشی خارج شده و به سمت نرخ‌های تعادلی قبل حرکت کند.

با این حال عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند که محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان خط قرمز بازارساز است و احتمالا جلوی نوسان ارزی در حدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان را بگیرد و با افزایش عرضه ارز مانع از ماندگاری دلار بالای محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان شود.»

ایران: منتظر دریافت پاسخ آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ ایران به طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده در مذاکرات رفع تحریم‌ها سازنده، شفاف و قانونی بوده است.

ناصر کنعانی، بیان کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که موضوع تضمین در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها برای ما مهم است، گفت: موضوع تضمین برای ما دو وجهه دارد یک وجه تضمین موضوع لغو تحریم‌ها است به نحوی که ایران بتواند از منافع احیای برجام به صورت کامل منتفع شود وجه دیگر تضمین، مساله هسته‌ای است و دور کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رفتارهای سیاسی و بازی‌های سیاسی است، چنان که اساسا اتهامات سیاسی در مناسبات آتی بین ایران و آژانس باعث ایجاد اخلال در روند توافق احتمالی آینده نشود.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.