کد مطلب: ۵۱۹۳۵۳

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۶ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۶ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

در آخرین روز هفته،‌ دلار به کانال ۲۴ هزار تومانی ریزش کرد. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در آخرین روز هفته،‌ دلار به کانال ۲۴ هزار تومانی ریزش کرد. روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۳۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان رسید. این اتفاق درحالی رخ داد که دلار ۵ روز کاری در کانال ۲۵ هزار تومان زندانی شده بود.

به گفته فعالان، اخبار متفاوتی در انتهای هفته به بازار رسید و این موضوع موجب شد که سمت و سوی انتظارات معامله‌گران بازار تغییر کند. ظهر پنج‌شنبه شبکه خبری الجزیره خبر داد که کشورهای اروپایی عضو برجام از ارائه قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عقب‌نشینی کرده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال نیز عنوان کرده بود،‌ شورای حکام قصد ندارد قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند. چنین خبری موجب شد که اتمسفر جدیدی بر بازار ارز حکمفرما شود و انتظار برای برگشت قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی کاهش پیدا کند. در آن زمان، معامله‌گران عنوان کردند‌ عقب‌نشینی اروپایی‌ها به احتمال زیاد با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است. برداشت معامله‌گران این بود که آمریکا به ایران سیگنالی ارسال کرده است که به‌دنبال افزایش تنش‌ها نیست و قصد دارد با ایران به گفت‌وگو بنشیند.

روز جمعه اخبار دیگری منتشر شد که نشان از احتمال کاهش تنش‌ها می‌داد. به‌عنوان مثال، سیدحمید حسینی عضو هیات‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «منابع موثقی در عراق از موافقت آمریکا با آزاد‌سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق خبر می‌دهند و اعلام کرده‌اند که چند تراکنش نیز انجام شده است.»

در کنار این، برخی از معامله‌گران در کانال‌های اطلاع‌رسانی خود،‌ خبری را به نقل از رویترز منتشر کردند که یک دیپلمات فرانسوی عنوان کرده است،‌ تلاش‌ها بر این است که همه طرف‌ها قبل از شروع تعطیلات نوروز در ایران، دور میز جمع شوند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.