کد مطلب: ۵۷۹۲۱۱

کاهش قیمت دلار امروز ۲۰ شهریور / دلار در بازار آزاد به کانال ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

کاهش قیمت دلار امروز ۲۰ شهریور / دلار در بازار آزاد به کانال ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

قیمت دلار در بازار آزاد امروز نسبت به دیروز با کاهش قیمت همراه بود و به ۲۷ هزار و ۷۶۰ تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی ۲۶ هزار و ۹۴۲ تومان ثبت شد.ََ

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در صرافی ملی امروز با ۲۶۹۴۲ تومان ثبت شد و نسبت به دیروز تغییرات زیادی را ثبت نکرد؛ اما دلار در بازار آزاد امروز برخلاف بازار روز جمعه که به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود با کمی کاهش به قیمت ۲۷ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۶۹۶ تومان ثبت شد که نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است.

عامل سیاسی رشد انتهای هفته دلار

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب شد ‌خریدها در بازار ارز افزایش پیدا کند، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بود. بلینکن چهارشنبه شب عنوان کرده بود که به نقطه‌ای که بازگشت به برجام منافع کمتری داشته باشد، نزدیک‌تر شده‌‌ایم. ‌هایکو ماس‌، وزیر امور خارجه آلمان هم در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره واکنش برلین به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه بازگشت به مذاکرات وین ممکن است دو تا سه ماه به طول بینجامد گفت که این زمان، خیلی طولانی است.

مجموع این اخبار، ذهنیت معامله‌گران بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و امید آنها برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای در کوتاه‌مدت را کاهش داد. مذاکرات هسته‌ای اهمیت انتظاری زیادی در بازار پیدا کرده است. یکی از دلایل توجه معامله‌گران به این مذاکرات، مساله تحریم‌هاست. معامله‌گران تصور می‌کنند که با برقراری تحریم‌ها، کار دولت برای جبران کسری بودجه دشوار است و به همین دلیل احتمال استقراض بیشتر از بانک مرکزی در نیمه دوم سال را مطرح می‌کنند که منجر به رشد نقدینگی و افزایش قیمت بیشتر بازارها خواهد شد. با این حال، در صورت توافق و لغو تحریم‌ها، چشم‌انداز افزایش درآمدهای ارزی موجب می‌شود که سمت و سوی انتظارات تغییر کند.

در این میان، عده‌ای از فعالان نیز عنوان می‌کنند راهکار جایگزینی برای افزایش درآمدهای دولت یا مدیریت انتظارات تورمی در دولت جدید معرفی نشده است، ‌در نتیجه مانند گذشته، عامل مذاکرات برای معامله‌گران نقش اساسی‌تری را ایفا می‌کند. برای برون‌رفت از شرایط تورمی کنونی، نیاز است که فعالان از برنامه‌های دولت و دست‌اندرکاران اقتصادی با جزئیات اطلاع پیدا کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.