کد مطلب: ۷۵۰۴۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۶ دی ۱۴۰۱ / دلار منجمد شد

قیمت دلار امروز 26 دی 1401 / دلار منجمد شد

قیمت دلار با سیاست‌های دولت اکنون چند هفته‌ای است که در کانال 40 هزار تومانی قرار دارد. به نظر می‌آید بانک مرکزی با استفاده از ارزپاشی سعی در کنترل این اسکناس آمریکایی دارد و باید دید این روش تا چه مدت بر قیمت دلار موثر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار مطابق با چند هفته قبل همچنان در کانال 40 هزار تومانی قرار دارد و اکنون در انتهای کانال 40 هزار 950 تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار امروز 26 دی 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 38 هزار و 818 تومان قیمت خورده است. قیمت فروش صرافی‌ نیز 39 هزار و 228 تومان مشخص شده اما قیمت خرید دلار صرافی ملی 38 هزار 835 تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار در بازارهای همسایه

در روزهای اخیر و با نوسان قیمت دلار، قیمت دلار سلیمانیه و هرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیش از این دو هاب به بازار ایران سیگنال می‌داده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات 40 هزار و 580 تومان و قیمت دلار سلیمانیه نیز نیز هم‌ردیف با دلار بازار آزاد 40 هزار 950 تومان تعیین شده است.

از سمتی دیگر قیمت درهم نیز 11 هزار و 320 تومان است و دلار درهم نیز 41 هزار و 544 تومان برآورد می‌شود. گفتنی است در حال حاضر درهم تاثیر زیادی بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران دارد.

محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی در چند روز گذشته به بیان سیاست‌های خود پرداخته و گفته است: ارز را تثبیت و دغدغه فعالان اقتصادی کشور را برطرف خواهیم کرد.

به گفته او، بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی برای ثبیت نرخ ارز، نرخ هر دلار در سامانه نیما روی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت می‌شود و واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات با این نرخ تامین و سایر مصارف ارزی که حدود ۴۰ مورد است، در بازار مبادله ارزی تامین خواهد شد.

با این شواهد به نظر می‌آید دولت با استفاده از ارزپاشی سعی در کنترل نرخ ارز دارد اما ارزپاشی بدون مهار تورم و دیگر مشکلات اقتصادی ممکن است اثرات نامطلوبی در پی داشته باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.