کد مطلب: ۵۱۴۶۸۳

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در سومین روز هفته، دلار از مرز ۲۶ هزار تومانی فاصله بیشتری گرفت و ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین روز هفته، دلار از مرز ۲۶ هزار تومانی فاصله بیشتری گرفت و ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۸ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در سومین روز هفته، دلار از مرز ۲۶ هزار تومانی فاصله بیشتری گرفت. روز دوشنبه اسکناس آمریکایی ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و حدود ساعت ۳ بعدازظهر با قیمت ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گفته فعالان، محدوده‌ای که بازار در آن مورد حمایت قرار گرفت، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود. بررسی روند قیمتی نشان می‌داد که دلار از ابتدای روز راه نزولی را در پیش گرفت و حتی به زیر ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رفت. با این حال، در محدوده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد حمایت قرار گرفت و توانست در ادامه روز کمی از ارزش از دست رفته خود را جبران کند.

به گفته تحلیلگران فنی، تا زمانی که قیمت دلار زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان باشد، شانس ادامه افت قیمت اسکناس آمریکایی زیاد است. با این حال، اگر دلار به بالای محدوده یاد شده برگردد، بار دیگر به سوی سطح ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های بازیگران باتجربه بازار، یکی از عواملی که روند افزایشی دلار در هفته جاری را مختل کرد، تعطیلات بازارهای چین بود. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است و تعطیلات رسمی این کشور به معنای کاهش تقاضاهای حواله‌ای است.

برخی از معامله‌گران نیز عامل افت قیمت دلار در روز دوشنبه را به کاهش تقاضا برای حواله درهم نسبت می‌دادند. دیروز نرخ حواله درهم تا محدوده ۷۱۰۰ تومانی پایین رفت. درصورتی که درهم مرز ۷ هزار تومانی را از دست بدهد، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد. نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به‌صورت سنتی، کاهش یکی منجر به افت دیگری می‌شود.

به گفته فعالان، پس از ساعت ۴ بعدازظهر روز دوشنبه میزان فروش‌ها کمی در بازار ارز بیشتر شده بود و در صورتی که در معاملات پشت خطی محدوده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار از دست برود، این ارز می‌تواند حتی به کانال ۲۴ هزار تومانی عقبگرد کند.

عاملی که موجب شده بود، دلار در انتهای بازار با موج جدید نزول روبه‌رو شود، خبری بود که در کانال‌های تلگرامی معامله‌گران به‌صورت گسترده پخش شد. بازیگران ارزی این خبر را به نقل از الجزیره منتشر کردند که گزینه دولت بایدن برای احیای برجام، صدور «بیانیه تصمیم متقابل تهران و واشنگتن و تعهد بازگشت کامل به برجام»، پیش از مذاکره بر سر شروط و جدول زمانی است. برای بازیگران ارزی این خبر به اندازه‌ای اهمیت داشت که به سرعت از موقعیت خرید به موقعیت فروش وارد شدند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.