کد مطلب: ۷۵۳۶۹۴

قیمت دلار امروز ۵ بهمن ۱۴۰۱ / نوسان قیمت اسکناس آمریکایی

قیمت دلار امروز 5 بهمن 1401 / نوسان قیمت اسکناس آمریکایی

قیمت دلار که شب گذشته تا چند کانال ریزش کرده بود، امروز در حالتی نوسانی به سر می‌برد. این کاهش قیمت ناگهانی در جهت سیاست‌های تثبیتی دولت برای قیمت دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که دیشب چند کانال ریزش را تجربه کرد امروز در مسیری نوسانی قرار دارد و با کاهش و افزایش قیمت مواجه است.

صبح دیروز نیز رئیس بانک مرکزی از ورود این نهاد به بازار ارز خبر داد. محمدرضا فرزین در این مورد نوشت: از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی برای احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند.

او تأکید کرد: بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود. این به معنای حذف دلار توافقی و قدمی برای تک‌نرخی کردن دلار در بازار است.

قیمت دلار امروز 5 بهمن 1401

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازار هرات از روز گذشته روندی کاهشی داشته است. در حال حاضر قیمت دلار در معاملات نقدی هرات 42 هزار و 250 تومان است و قیمت این ارز در معاملات فردایی نیز در همین حدود قرار دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت نقدی با نزول روبه‌رو بوده و به 43 هزار و 50 تومان رسیده است. در همین حال فردایی سلیمانیه 42 هزار 750 تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر دلار توافقی 41 هزار 953 تومان در سامانه متشکل ارزی ثبت شده و قیمت خرید دلار صرافی ملی نیز 42 هزار و 274 تومان تعیین شده است. قیمت درهم نیز در حال حاضر 11 هزار و 750 تومان و دلار درهم نیز 43 هزار 122 تومان قیمت دارد.

همان‌طور که اشاره شد دولت به تازگی تصمیم به تک‌نرخی کردن قیمت ارز در بازار گرفته و دلار توافقی را حذف کرده است.

هم اکنون دلایل زیادی برای افزایش قیمت دلار وجود دارد؛ تورم این ماه هم افزایشی بود، گاز صنایع ارزآور در زمستان امسال قطع شده است و دولت هنوز برای حل مساله کسری بودجه راهکاری ارائه نداده است.

اما دولت در این شرایط سعی دارد با سیاست‌های تثبیتی و بازارسازی اقدام به کاهش قیمت دلار کند؛ حذف دلار توافقی نیز زیر مجموعه‌ای از این اقدامات است. کارشناسان معتقدند این راهکار بدون حل مشکلات موجود در اقتصاد در بلندمدت مجددا قیمت دلار را در مسیری افسارگسیخته‌تر قرار می‌دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.