کد مطلب: ۶۹۵۶۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان دلار آزاد و افزایش در بازار سلیمانیه/ قیمت دلار، دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

نوسان دلار آزاد و افزایش در بازار سلیمانیه/ قیمت دلار، دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱، در بازار ایران روند نوسانی و در سلیمانیه افزایشی دارد. معاملات دلار در بازار ایران، با کاهش قیمت کلید خورد اما در ادامه اندکی افزایشی شده است. البته همچنان به سقف قیمتی دیروز نرسیده است. با اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. البته قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۸۲۷۰ تومان اعلام شده است.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، امروز روند نوسانی دارد. ارز آمریکایی صبح امروز روند کاهشی داشت و معاملات آن از حدود قیمتی ۲۹,۴۸۰ تومان آغاز شد. در ادامه قیمت‌ها بین ۲۹۴۵۰ تا ۲۹,۵۵۰ تومان نوسان پیدا کرد و اکنون تا حدوی روند افزایشی دارد. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی وجود دارد.

روز گذشته نیز دلار روند کاهشی داشت. کف و سقف قیمت ارز آمریکایی در روز یکشنبه، ۲۹,۵۲۰ و ۲۹,۸۱۰ بود.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی در محدوده ۲۸۳۰۰ تومان نوسان دارد. دلار هرات نیز در کانال ۲۹ هزار تومانی اندکی نوسان افزایشی دارد.

اما دلار سلیمانیه که روز گذشته به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته بود امروز دوباره به کانال ۳۰ هزار تومان رفته و در این کانال نوسان دارد. دلار فردایی بین دو کانال ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان نوسان دارد.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۲۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۴۵۵ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۶۴ درصد کاهش به ۲۷۹۰۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

جای پای دولت در بازار ارز

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند.

در این میان اقدامات بازارساز همچنان ادامه دارد. معامله‌گران نیز به این تحرکات خوشبین نیستند. اقتصادنیوز در این مورد نوشت که روز گذشته: «هرچه در بازار آزاد قیمت‌ها در کانال ۲۹ می‌چرخید در بازار متشکل حضور دلار در کانال ۲۹ موفقیت‌آمیز نبود. روند صعودی متشکل به گونه‌ای نبود که از مرز ۲۹ عبور کند، باوجود اینکه دو بار با این سطح برخورد کرد. نزول بازار از یک طرف و حرکت صعودی بازار متشکل از طرف دیگر، به گفته معامله‌گران شاهدی بر حریف‌طلبی بازارساز در بازار ارز است.»

آنها معتقدند: «زور بازارساز برهمه چربیده و وضع تا پایان شهریور همین است. از دید آن‌ها در روزهای پیش رو بازار شل و رو به نزول است.»

ضروت حل و فصل مسائل پادمانی

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری امروز خود در مورد مذاکرات گفت: اگر دیگران می‌خواهند ما را در محدودیت بگذارند، ما خودمان را در محدودیت نمی‌بینیم. ما با کشورها مذاکره کردیم و توانستیم راه‌مان را برویم؛ ما تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانیم و معتقدیم باید برداشته شوند

وی ادامه داد: در این بین هم ما میز مذاکره را ترک نکردیم؛ آن‌هایی که به تعهدهایی که داده بودند عمل نکردند به میز برگردند و به تعهدشان عمل کنند. ما خنثی سازی تحریم‌ها را با امید و با تصمیم قاطعانه دنبال می‌کنیم. نسبت به منافع کشور نه کوتاه آمده‌ایم و نه کوتاه می‌آییم.

رئیسی گفت: بدون حل و فصل مسائل پادمانی، توافق معنا ندارد.

آمریکا: به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌ایم

همچنین، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش، ایران و آمریکا نسبت به دو هفته قبل به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.

کربی، یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت هنوز اختلافاتی وجود دارد و اتحادیه‌ اروپا و ایران مشغول بررسی پاسخ آمریکا هستند (انتخاب).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.