کد مطلب: ۷۴۸۱۸۲

قیمت دلار توافقی امروز ۲۲ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 22 دی 1401

قیمت دلار توافقی امروز پنجشنبه 22 دی در بازار اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز پنجشنبه 22 دی اعلام شد.

معاملات توافقی ارز در ایستگاه پایانی هفته، با افت شاخص ارزی در کانال سی و هشت هزار تومانی آغاز شده است.

در معاملات بازار امروز (پنج شنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱) قیمت توافقی دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی به رقم ۳۸۵۱۸ تومان رسیده است. این در حالی است که در لحظه انتشار این گزارش، آخرین نرخ دلار توافقی در صرافی ها، ۳۸۹۵۴ تومان است؛ نرخی که نسبت به روز گذشته، یک کانال پایین‌تر است.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی در بازار متشکل ۴۲۷۹۳ تومان است که در حال حاضر، نرخ یورو توافقی در صرافی ها، ۴۳۲۲۱ تومان تعیین شده است.

کاهش نرخ دلار و یورو در بازار توافقی در شرایطی است که با مدیریت و برنامه ریزی بانک مرکزی، نیاز‌های ارزی در بخش اسکناس و حواله ارزی در حال پاسخگویی است و تقاضای هیجانی نیز از بازار ارز به طور نسبی خارج شده است.

بر اساس این گزارش؛ در معاملات روز گذشته نیز ارز درهم در مجموع عرضه‌ها و معاملات انجام شده در سامانه نیما (حواله) سهم قابل توجهی داشت به طوری که ۵۱۰ میلیون درهم (معادل ۱۴۵ میلیون دلار) عرضه و ۴۴۹ میلیون درهم (معادل ۱۲۲ میلیون دلار) معامله شد. به گونه‌ای که ۵۵ درصد کل معاملات نیما در روز گذشته با ارز درهم انجام شده است.

چشم‌انداز قیمت دلار افزایشی است

همچنین برزو حق‌شناس کارشناس بازارهای مالی با این اعتقاد که دولت نمی‌خواهد در شرایط موجود کشور قیمت دلار بالا برود به تجارت‌نیوز گفت: دولت در حال تثبیت وضعیت موجود است و فنر دلار فعلا در دستان دولت است و باید دید توانایی بانک مرکزی برای ادامه این سیاست چقدر است.

حق‌شناس توضیح داد: فعلا این سیاست دولت است و تا جایی که منابع در اختیار داشته باشد بازار ارز را کنترل خواهدکرد .کنترل دستوری قیمت دلار، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات عامل اصلی روند افزایشی قیمت این اسکناس آمریکایی در نیمه دوم سال جاری است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: شاید دولت در مقطعی بتواند با ارزپاشی قیمت دلار را کنترل کند، اماچشم‌انداز کلی تا پایان سال افزایشی است و احتمالا ثبت رکورد جدید وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید‌عبدالهادی‌عاصی‌علوی‌تفتی

    سلام.خدا‌قوت.کمبود نقدینگی.در‌کشور.از‌نبودن‌درامد
    کافی.در‌کشور‌است.باید‌بیکاری‌را‌کاهش‌
    بدهیم.تا‌با‌چرخش‌مالی‌در‌نظام‌بانکی.
    چرخش سرمایه.بین‌کارگر‌و‌کارفرما
    بوجود آید.همت عالی با توکل به خدا.
    و همکاری‌.همیاری‌همه جمعیت‌کشور.
    مشکلات معیشتی.و اقتصادی حل خواهد شد.ان‌شاءالله
    برای‌پیش‌رفت‌ارز‌آورباشیم

  • ناشناس

    این کارشناس خودش دلاله ارزه. شک نکنید