کد مطلب: ۷۴۷۹۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۲۲ دی ۱۴۰۱ / کف‌سازی دلار در کانال جدید

پیش بینی قیمت دلار 22 دی 1401 / کف‌سازی دلار در کانال جدید

نزدیک به ۲ روز است که قیمت دلار در محدوده ثابتی نوسان دارد. روز شنبه ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس کالا توزیع می‌شود و این اتفاق ممکن است بازار را در مسیر کاهشی موقت قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته قیمت دلار در بازار معاملات تهران با نرخ ۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان باز شد و با ۵۰ تومان تغییر قیمت، در آخرین ساعت معامله بسته شد.

دلار ۴۰ هزار و ۷۵۰ تومانی در حالی معامله شد که بازارهای موازی نیز نوسان چندانی نداشتند و درهم امارات نیز بدون تغییر قیمت مبادله شد.

دیروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ دلار تهران با کاهش محدودی در همان قیمت روز سه‌شنبه معامله شد. دلار هرات ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد و قیمت دلار سلیمانیه در صدر بازارهای همسایه در کانال ۴۱ هزار تومانی قرار داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز تغییر خاصی نداشت و با قیمت ۱۱ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شد.

فعلا اسکناس آمریکایی در حال استراحت است و به اعتقاد معامله‌گران، قیمت دلار تهران در حال کف‌سازی در کانال ۴۰ هزار تومانی است. به نظر می‌رسد نهاد پولی کشور قصد دارد قیمت دلار را به کانال‌ ۳۰ هزار تومانی برگرداند.

سیگنال‌های ورودی به بازار ارز نظیر عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در روز شنبه، اخباری مبنی بر مذاکرات برجام و جو انتظامی بازار و دستگیری دلالان ارزی که گاهی از سوی رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود بازار را در حالت انتظاری قرار داده و به اعتقاد برخی فعالان بازار، این آرامش قبل از طوفان است و باید دید تاثیر عرضه ربع‌سکه بازار ارز را متاثر می‌سازد؟

چشم‌انداز قیمت دلار افزایشی است

همچنین برزو حق‌شناس کارشناس بازارهای مالی با این اعتقاد که دولت نمی‌خواهد در شرایط موجود کشور قیمت دلار بالا برود به تجارت‌نیوز گفت: دولت در حال تثبیت وضعیت موجود است و فنر دلار فعلا در دستان دولت است و باید دید توانایی بانک مرکزی برای ادامه این سیاست چقدر است.

حق‌شناس توضیح داد: فعلا این سیاست دولت است و تا جایی که منابع در اختیار داشته باشد بازار ارز را کنترل خواهدکرد .کنترل دستوری قیمت دلار ، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات عامل اصلی روند افزایشی قیمت این اسکناس آمریکایی در نیمه دوم سال جاری است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: شاید دولت در مقطعی بتواند با ارزپاشی قیمت دلار را کنترل کند، اماچشم‌انداز کلی تا پایان سال افزایشی است و احتمالا ثبت رکورد جدید وجود دارد.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی بازارها بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کافیه خسته شدیم از این دلار بازی.
    دلار را تک نرخی کنید ، رانت ها را بردارید . با دنیا ارتباط برقرار کنید ، بگذارید ملت نفس بکشند و همه از تکلیف و آینده زنگیشون سر در بیاورند. با این سیاست همه سرمايه هاشون را از این مملکت می‌برند و فقیرتر خواهیم شد. به مردم رحم کنید بگذارید مزه آسایش را بچشند.

    • ناشناس

      ای ول گل گفتی

    • ناشناس

      دقیقاً ‌حرف‌‌بیشتر‌مردم‌همینه

    • ناشناس

      ما دنیا یکبار میایم بس باید استرس نداشته باشیم زندگی کنیم نه در این دنیا جهنم زندگی کنیم تا ان دنیا به بهشت بریم یا نه

  • ناشناس

    حداقل حقوق کارگر تو دنیا ۳۰۰۰ دلاره یعنی ۱۲۰ میلیون .
    الان حقوق کارمند ما شده ۳۰۰ دلار یعنی ۱۲ میلیون .
    اگه طالبان تونستند مردم افغانستان را به رفاه برسونند ما هم میتونیم .
    دیدگاه دنیا نسبت به ما مثل دیدگاه ما به طالبان می باشد .

  • سید‌عبدالهادی‌عاصی‌علوی‌تفتی

    سلام.خدا‌قوت.کمبود نقدینگی.در‌کشور.از‌نبودن‌درامد
    کافی.در‌کشور‌است.باید‌بیکاری‌را‌کاهش‌
    بدهیم.تا‌با‌چرخش‌مالی‌در‌نظام‌بانکی.
    چرخش سرمایه.بین‌کارگر‌و‌کارفرما
    بوجود آید.همت عالی با توکل به خدا.
    و همکاری‌.همیاری‌همه جمعیت‌کشور.
    مشکلات معیشتی.و اقتصادی حل خواهد شد.ان‌شاءالله
    برای‌پیش‌رفت‌ارز‌آورباشیم

  • لاله

    از این تورم و گرانی یک ساله نتونستم برای زنو بچم لباسی بخرم خودم هیچ همسرم بارها پیشنهاد داده برم خانه مردم کارگری خودم اسنپ کار میکنم نمیتونم ادامه بدم یک روزی که دور نیست میکشم خودما خون ما گردن این نظام است کجای این دنیا این تورم است هر روز بیدار می‌شویم گران‌تر از دیروز

  • راضیه‌زهراحسنی

    همش دست‌دلالان

  • راضیه‌زهراعلی‌بابایی

    همش دست‌دلالان