کد مطلب: ۷۴۹۵۷۸

قیمت دلار توافقی امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 24 دی 1401

قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۲۴ دی اعلام شد. قیمت دلار توافقی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۲۴ دی را در ادامه بخوانید.

امروز شنبه ۲۴ دی در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۳۸ هزار و ۷۶۳ تومان معامله شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، فروش ارز توافقی در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران، و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی برای اشخاص حقیقی بالای 18 سال با ارائه کارت ملی نیز فراهم شده است. متقاضیان ارز حداکثر 2 هزار یورو می‌توانند به صورت آن‌لاین یا حضوری، از صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌های عامل خرید کنند.

از اواخر خردادماه سال 1401 بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کرد و امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شد.

این بازار طی ماه‌های اخیر سبب تأمین تقاضاهای خُرد مردم شده و به معیار مهم قیمت‌گذاری ارز تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد آخرین هفته دی‌ماه، قیمت دلار روزهای کم‌نوسانی را شاهد باشد و محدوده فعلی برای اسکناس امریکایی فعلا حفظ شود. هر چند برخی می‌گویند حباب سه میلیونی ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله‌گران بنیادی را از خرید سکه‌های بورس کالا منصرف می‌کند و از دیدگاه آنها تاثیری در بازار نخواهد داشت.

تحلیلگران بازار معتقدند، دلار در هفته گذشته در کانال ۴۰ هزار تومانی کف‌سازی کرده است. از همین رو، ‌بعد از عرضه ربع سکه و کاهش التهابات خرید سکه‌ها در هفته نخست بهمن ماه، خریداران جسارت بیشتری برای ورود به بازار پیدا می‌کنند. این افزایش تقاضا قیمت را در پله‌‌های بالاتر از محدوده ۴۰ هزار تومانی قرار خواهد داد.

بازارهای موازی نیز در هفته‌ای که گذشت، سیگنال ثبات به بازار تهران دادند.

آرامش طلایی، قبل از طوفان

تقویم دلار در هفته‌ای که گذشت: (قیمت‌ها آخرین معامله نقدی در پایان ساعت معاملاتی هر روز، در بازار آزاد است.)

شنبه ۱۷ دی‌ماه: با منتفی شدن افزایش سود بانکی، قیمت دلار محدوده ۳۰ هزار تومانی را شکست و وارد کانال ۴۰ شد. این اسکناس با روند افزایشی باز شد.
یکشنبه ۱۸ دی‌ماه: در این روز دلار ۳۰۰ تومان ارزان شد. وزیر اقتصاد عملکرد بانک مرکزی در ۶ ماهه نخست سال را موفق اعلام کرد و تلاطمات قیمت در ۳ ماه گذشته را بر گردن ناآرامی‌های اجتماعی انداخت.
دوشنبه ۱۹ دی‌ماه: دلار نسبت به روز قبل، ۶۸۰ تومان کاهش قیمت داشت. بازار احتیاطی بود و معامله‌گران میان خریدن و فروختن سردرگم بودند.
سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه: این اسکناس امریکایی با همان قیمت روز قبل معامله شد. سیگنال جدیدی مبنی بر درخواست پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه، روانه بازار شد. البته این اخبار از قدرت دلار کم‌ نکرد.
چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه: اسکناس امریکایی همچنان در حال استراحت است. دلار در حال‌ کف‌سازی در کانال ۴۰ هزار تومانی است و به نظر می‌رسد این محدوده منطقه مهم حمایتی است.
پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه: در آخرین روز هفته قیمت دلار یک پله افزایش یافت. معاملات فردایی (شنبه) یک پله بالاتر رفته و فعلا سیگنال عرضه ربع سکه‌های بورس کالا، معامله‌گران را در آرایش انتظاری قرار داده است.
برخی فعلان بازار هفته آینده را آرامش قبل از طوفان می‌دانند و معتقدند؛ «وقتی تلاطم طلایی خوابید، بازارساز باید برگ برنده دیگری رو کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.