کد مطلب: ۳۵۹۹۰۷

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

دلار در شب عید چه می‌شود؟

دلار در شب عید چه می‌شود؟

دلار قیمت خود را در اولین روز اسفند ماه سال جاری روی نرخ 13 هزار و 400 تومان آغاز کرد و پس از گذشته سه هفته نوسان در روز 23 اسفند ماه دوباره به قیمت روز اول برگشت. دلار در هفته پایانی سال 1397 چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در اولین روز اسفند سال جاری کار خود را از رقم 13 هزار و 300 تومان شروع کرد.

دلار در اولین هفته اسفند ماه امسال روندی افزایشی داشت و تا مرز 14 هزار تومان پیش رفت، یعنی دلار در روز پنجم اسفند ماه به رقم 13 هزار و 900 تومان رسید و این بالاترین نرخ در کل سه هفته ابتدایی این ماه بود.

بعد از این نرخ دلار به قیمت بالاتر نرفت و تا روز 11 اسفند ماه در یک روند رفت و برگشتی، افزایش و کاهش می‌یافت. قیمت دلار در این روز 11 هزار و 700 تومان شد.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در 11 اسفند ماه در گفتگوی ویژه خبری تاکید کرد قیمت دلار به کانال ۱۱ هزار تومان برمی‌گردد و بیان کرد: قیمت دلار به پایین برمی‌گردد چراکه عوامل اقتصادی این قیمت‌ها را برنمی‌تابد، نرخ میانگین یورو بابت عرضه ۱۱.۵ میلیارد یورو در سامانه نیما ۱۰ هزار و ۱۲۸ تومان است، اما یورو در بازار آزاد ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این قیمت‌ها برای واردکننده به صرفه نیست و ماندگار نخواهد بود.

دلار ابتدای در روز بعد (12 اسفند ماه سال 1397) 500 تومان از ارزش خود را از دست داد و به رقم 13 هزار و 200 تومان رسید. حتی در روز 13 اسفند دلار در مرز 13 تومان ایستاد. ولی در روزهای بعد باز هم دچار نوسان شد.

سه روز پس اظهارات رییس کل بانک مرکزی، در روز 14 اسفند ماه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در سال 1397 گفت: انتظار داشتیم که با صدور بخشنامه‌ تشویقی اخیر بانک مرکزی، عرضه و بازگرداندن ارز به کشور سرعت بیشتری پیدا کند و قیمت دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

قیمت دلار

دلار در اسفند ماه سال 1397 در کانال 13 هزار تومان نوسان داشت.

در روزهای پس از صحبت‌های عبدالناصر همتی و فرهاد دژپسند، دلار طی روزهای 15 تا 23 اسفند ماه و به جز روز 18 اسفند ماه که 13 هزار و 400 تومان شد در مابقی روزها تا مرز 13 هزار و 300 تومان نوسان کرد.

قیمت دلار در آخرین روز مورد بررسی پنجشنبه 23 اسفند ماه سال جاری نیز کار خود را روی نرخ 13 هزار و 300 تومان آغاز کرد.

با توجه به نوسان بازار ارز در سه هفته نخست اسفند ماه سال جاری، سخنان همتی و انتظاری که وزیر اقتصاد از آن سخن به میان آورد، به نظر می‌رسد که دلار حداقل مانند دوره‌های پرنوسانش در نیمه نخست سال تا شب عید وضعیت مشابهی نخواهد داشت. آیا دلار در روزهای پایانی سال 1397 بر خلاف تصورات مقامات مسئول روند متفاوتی را طی خواهد کرد؟

قیمت‌های دلار استفاده‌شده در این گزارش بر اساس اولین نرخ دلار در ابتدای روز (نه نرخ بسته‌شده آن در پایان روز) و از خبرگزاری موج گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ضمن تشکرازتوضیح اقتصادی همتی.چنانچه گوشت گوسفدبه 30000و پژوبه قیمت 38000000میلیون برگردددلارنیزبه زیرده هزاربرمی گرددمردم خوب می دانندکه این قیمتهای فعلی بازاربادلار […]تومانی است وانتظارکنترل بازاررادارند